شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تخم مرغ#کالاهای اساسی

جزئیات طرح فروش اینترنتی مرغ، تخم مرغ و لبنیات | اعلام شماره تلفن برای شکایت های مردمی

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: از سامانه‌های هوشمند در بحث توزیع کالاهای اساسی استفاده خواهیم کرد تا مردم دغدغه معیشت نداشته باشند.

فروشگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قادری فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری ۱۱آذرماه به بررسی نظام هوشمند سازی کالاهای اساسی پرداخت.

قادری فر گفت: وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم با شعار محوری و رویکرد امنیت غذایی پایدار و باسیاست ارزان سازی و فراگیر همه مردم و شهروندان کار خود را انجام داده است، این روزها خرید و فروش دیجیتال و تاکسی های اینترنتی دسترسی به خدمات را برای مردم تسهیل کرده است.

وی با اشاره به نگاه راهبردی توزیع هوشمند در زنجیره نهایی توزیع ادامه داد: با هدف این که بتوانم در کوتاه‌مدت کنترل درست و به موقع را به نفع مردم و بازار مصرف داشته باشیم از برخی از کسب و کارهایی که حائز شرایط اولیه بودند دعوت کردیم تا با ما همکاری داشته باشند.

قادری فر افزود: شروع این کار را از تهران آغاز کردیم، هر جایی که اخلال در شبکه توزیع باشد و واسطه‌گری و عرضه نامناسب و دلالی های غیرضرور صورت بگیرد ما از سامانه‌های هوشمند در بحث توزیع و مصرف کننده ، اصناف و کسبه استفاده خواهیم کرد تا مردم دغدغه معیشت نداشته باشند.

وی تصریح کرد: با تدبیر وزیر و عنایت رئیس‌جمهور همکاری خوبی صورت گرفته است لذا عملاً از ماه گذشته کار شروع شده و بررسی‌های میدانی حاکی از این است که کمبود در خیلی از مناطق کشور نداریم اما با کار هوشمندی که صورت گرفت. هر روز صبح در دفتر وزیر جهاد کشاورزی جلسه ای برگزار می شود و هرجا احساس کنیم اختلالی در روند توزیع و بازاررسانی و دسترسی مردم ایجاد شده هوشمندانه وارد میدان می‌شویم و رفع مشکل می‌کنیم تا دغدغه خاطری برای هیچ شهروندی ایجاد نشود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به قانون تمرکز گفت: وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی مشخص است، در برخی از اقلام رتبه دوم و سوم دنیا را به خود اختصاص داده ایم.

وی با اشاره به اینکه بهترین کشاورزان و بهترین اقلیم و تولیدات را داریم افزود: با ورود واسطه‌گری های غیر ضروری و دلالی، نارضایتی برای مردم به وجود آمد. رویکرد امنیت غذایی، توزیع هوشمند و دسترسی آسان و سهل همه مردم به غذا به عنوان رکن امنیت پایدار محسوب می شود.

قادری فر با اشاره به اینکه هر جایی که دچار اختلال در روند توزیع باشیم وزارت جهاد کشاورزی بر اساس قانون انتزاع با همه ابزارهای حاکمیتی و اختیاراتی که دارد به پای میدان می آید عنوان کرد: با شعار پای کار مردم، کرامت را به آنها برمی گردانیم.

وی با اشاره به اینکه هم محصول کشاورز به فروش می‌رسد و هم مصرف‌کننده و شهروند ما می‌تواند به سهولت به ارزاق عمومی دسترسی پیدا کند اظهار کرد: از هفته گذشته با مانور سراسری که با حضور بسیج داشتیم بحث طرح شهید امانی را با همکاری دوستانمان در بسیج و همکارانمان در وزارت صمت شروع کردیم .

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به اینکه موضوع یکپارچه و مستمری را در سراسر کشور آغاز کرده ایم گفت: توزیع هوشمند را در درجه اول به صورت اینترنتی و درب منازل مردم آغاز کردیم و در گام دوم به کمک اصناف و کسبه نیز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

قادری فر با اشاره به اینکه به صورت هوشمند نظارت انجام می شود تا یک بار برای همیشه موضوع دلالی و واسطه‌گری و افزایش قیمت هایی که ناشی از سفته بازی  است که در شبکه توزیع به وجود می‌آید مرتفع شود تا مردم امنیت خاطر داشته باشند تصریح کرد: دقایق کوتاهی شاید در حد پنج دقیقه اختلال در سایت به وجود آمده بود و لذا این مشکل برطرف شد و دوستان ما در وزارت فناوری اطلاعات ،پهنای باند و زیرساخت‌ها را فراهم کردند و مستمر در حال تعامل هستیم لذا ما هیچ محدودیتی نداریم.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما در برخی از اقلام تا ۷۰۰ درصد افزایش قیمت وجود داشت گفت: به نحوی پایش می کنیم که محصول تولیدی کشاورز و دامدار با احتساب هزینه‌های تمام شده خریداری شود تا به مصرف‌کننده با قیمت مناسب برسد.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به اینکه همه باید به این کمپین ملی بپیوندند، افزود: دولت سیزدهم و وزارت جهاد کشاورزی پای کار مردم است تا دغدغه سفره نداشته باشند، برای شهرتهران مصرف روزانه مرغ بین ۳۳۰۰ تا ۳۵۰۰ تن است ،برای مرغ منجمد بر اساس برآورد که داشتیم ۳۰۰ تن مرغ منجمد مورد مصرف مردم است.

قادری فر با اشاره به اینکه تامین و توزیع باید هوشمند شود ادامه داد: باید پیوستگی در زنجیره را شاهد باشیم تا هوشمندی فناورانه به خدمت زنجیره بیاید تا ارزان سازی و شفاف سازی را در کل زنجیره شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه برگشت اقلام بدون قید و شرط است، گفت: شماره تلفن ۸۸۱۰۰۳۲ را راه اندازی کرده ایم که به شکایت رسیدگی کنیم، اقلامی که دچار مشکل هستند را بررسی می کنیم . موضوع مهم دیگری که تکلیف شده این است که بسته بندی ها در پکیج های استاندارد نیست تا وزن شود و بعداً در انبار وزن می شوند بعد از اینکه در انبارهای کوچک اوزان انجام شد ممکن است اختلاف وزن داشته باشند از دو روز گذشته امکان بازپرداخت را فراهم کرده ایم.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به اینکه از لحاظ بازاررسانی در برخی از محدوده های سمت جنوب شرق تهران و شهرری دیروز و امروز اختلال داشتیم، افزود: حتماً به موضوع رسیدگی خواهیم کرد. از روز یکشنبه آینده شهرهای اقماری تهران مانند اسلامشهر و شهر قدس، پردیس و بومهن هم تحت پوشش قرار می‌گیرند، کم‌کم نواقص را برطرف خواهیم کرد تا خدمت‌رسانی سهل تر باشد .

قادری فر ادامه داد: باید تمهیدات لازم در خصوص لبنیات صورت بگیرد. به تدریج سراغ شیر و ماست هم می‌رویم تا مردم بدانند ارزاق آنها سالم به دستشان می رسد. شرط اصلی ما استفاده از توان استارتاپ‌ها است ،آن هم رساندن کالا درب منزل بر اساس قیمت مصوب است.

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در بخش دیگری از برنامه با اشاره به اینکه فروشگاه اینترنتی را در سال ۹۲ را در قانون پیش‌بینی کرده‌ بودیم گفت: شبکه جدیدی نیاز نیست که احداث شود از شبکه‌های موجود می توان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه قیمت مصوب مرغ ۲۹ هزار تومان بود اما امروز به ۲۷ هزار تومان رسیده است گفت: تخم‌مرغ ۴۳۰۰۰ تومانی به ۴۱۰۰۰ تومان رسیده است. شرکت های اینترنتی نباید انحصاری شوند ،باید مسائل به صورت شفاف به مردم گفته شود و دلال بازی حذف شود و کالا با قیمت مناسب در دسترس قرار بگیرد اصناف در کرونا نشان دادند که پای کار هستند.