مهرداد کفشگری، هافبک اسبق پرسپولیس، درباره دربی سرخابی‌های پایتخت به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: دربی تحت هر شرایطی خاص است و معمولا هم وضعیت ویژه ای در این دیدار حکمفرما است. پرسپولیس به خاطر دو پیروزی اخیرش از نظر روحی و روانی وضعیتی بهتر از حریفش دارد و امیدوارم این مساله در نهایت منجر به پیروزی تیم گل محمدی شود.

وی در خصوص شرایط فنی و فوتبالی پرسپولیس در فصل جدید تاکید کرد: معمولا جدایی بازیکنان از تیم های بزرگ تاثیراتی را برای تیم ها به همراه دارد و پرسپولیس نیز در این فصل از این قاعده مستثنی نبوده است. این تیم در بازی های اول خود از نظر هماهنگی با مشکلاتی روبرو بود اما رفته رفته نفرات جدید در قالب تاکتیکی تیم جا افتادند و در دو بازی اخیر پرسپولیس به خاطر رسیدن به هماهنگی بیشتر توانست هم از نظر فوتبالی و هم از نظر نتیجه گیری شرایط خوبی را رقم بزند.

بازیکن اسبق پرسپولیس با اشاره به تاثیر جدایی احمد نورالهی از جمع سرخ‌پوشان افزود: تاثیر مثبت نورالهی در پرسپولیس غیرقابل انکار است. او نقش موثری در موفقیت فصل قبل پرسپولیس داشت و با 10 گل آمار خوبی را در برای پرسپولیس به ثبت رساند و اعتقادم بر این است جدایی او از تیم گل محمدی ضربه بزرگی برای این تیم محسوب می شد چرا که در حضور احمد، میلاد سرلک در میانه میدان آزادی عمل بیشتری داشت و این مساله در روند حرکتی پرسپولیس تاثیر زیادی داشت. در حال حاضر پرسپولیس بازیکن خوبی مثل رضا اسدی را در اختیار دارد اما با توجه به این که سبک بازی او و سرلک شبیه هم است، مشکلاتی را برای پرسپولیس ایجاد کرده بود. من پیش از این گفته بودم با بازگشت کمال مشکل پرسپولیس حل می شود که در دو بازی اخیر این مساله رقم خورد.

کفشگری در آستانه دربی 97 خاطرات جذابی را از حضورش در این دیدار نقل کرد و به خبرنگار برنا گفت: من فقط در سه دربی بازی کرده ام که اتفاقا در هر سه بازی هم برنده شدم اما در مجموع در این بازی خاص، بدشانس هستم چرا که می توانستم بازی های بیشتری را در دربی داشته باشم اما چند دیدار را به دلیل مصدومیت و یک مسابقه را به دلیل محرومیت از دست دادم.

وی در ادامه گفت: اولین بازی که می توانستم در دربی باشم به ماه های اول حضورم در پرسپولیس مربوط می شد که علی آقا (دایی) نیمکت نشینم کرد که بعدها فهمیدم لطف بزرگی در حقم کردند. قبل از آن دربی در ترکیب پرسپولیس برابر فولاد بازی کردم و دو پاس گل دادم و همه فکر می کردند در دربی فیکس هستم اما علی دایی با توجه ناآشنایی ام به جو این بازی با در نظر گرفتن این مساله که زمان کوتاهی بود در پرسپولیس حضور داشتم، لطف بزرگی به من کرد. این در حالی است که بهترین دربی ام را در بازی آخرم با پیراهن پرسپولیس تجربه کردم، دیداری که با حساب 4 بر 2 استقلال را شکست دادیم. بعد از آن بازی سه اخطاره شدم و بازی آخر فصل را هم به دلیل مصدومیت از دست دادم تا در آخرین حضورم در پرسپولیس دربی خاطره انگیزی را داشته باشم.

کفشگری با تاکید بر این که جای احمد نورالهی در این دربی خالی است در خصوص مردان تاثیرگذار و کلیدی پرسپولیس برای بازی روز شنبه برابر استقلال عنوان کرد: بدون شک حضور مهره هایی مثل وحید امیری، مهدی ترابی و امید عالیشاه برای پرسپولیس غنیمت بزرگی است اما با شناختی که از مهدی عبدی دارم او را نیز چهره ای موثر در بازی می دانم و امیدوارم با گلزنی بتواند روند خوب خود را با پرسپولیس همچنان ادامه دهد.

انتهای پیام // 4