شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین

چین لرزه بر اندام پنتاگون انداخت!

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا که کشورش به دنبال ارتقای استقرار نیروها و پایگاه‌هایش در نقاط مختل جهان، به بهانه جلوگیری از فعالیت چین و روسیه است، پکن را به افزایش تنش به دلیل تلاش برای دستیابی به سلاح‌های مافوق صوت متهم کرد.

چین لرزه بر اندام پنتاگون انداخت!

به گزارش منیبان، روزنامه «واشنگتن تایمز» نوشت: آستین امروز (پنجشنبه) گفت که تلاش پکن برای دستیابی به سلاح‌های مافوق صوت تنش‌ها را افزایش می‌دهد و آمریکا توان خود را برای جلوگیری تهدیدهای احتمالی از سوی چین ارتقا خواهد داد.

اظهارات آستین در سئول و بعد از مذاکرات سالانه امنیتی با همتای کره ای او مطرح شده است. این مذاکرات با محوریت بررسی چالش‌های ایجاد شده از سوی چین و کره شمالی و دیگر مسائلی که آمریکا و کشورهای متحد آن را تهدید می‌کند، برگزار شد.

آستین درباره آزمایش سلاح‌های مافوق صوت چین در ماه ژوئیه و تهدید راهبردهای دفاعی آمریکا با تقویت توان نظامی پکن اظهار داشت: این آزمایشات نشان می‌دهد که چرا ما چین را چالش قلمداد می‌کنیم.

کارشناسان می‌گویند که چنین سلاح‌هایی به منظور دور زدن دفاع موشکی آمریکا طراحی شده‌اند.

چین تاکید دارد که این کشور بر روی تجهیزات فضایی که قابلیت استفاده دوباره را دارند کار می‌کند و نه موشک.

«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ماه گذشته گفت که کشورش نیز در حال کار بر روی سلاح‌های مافوق صوت است. نگرانی واشنگتن این است که در دستیابی به چنین سلاح‌هایی از چین و روسیه عقب بماند.

پنتاگون در حالی دستیابی به سلاح مافوق صوت در چین را محکوم کرده که جزییات طرح «بازبینی آرایش نیروهای نظامی» این کشور از زمان روی کار آمدن دولت «جو بایدن» در دستور کار قرار گرفته است. این سند محرمانه است تا رقبای آمریکا از جمله روسیه و چین به اقدامات مخفیانه واشنگتن و یا طرح های محرمانه آمریکا و متحدانش پی نبرند.

تسلیحات مافوق صوت که با سرعتی بیش از پنج برابر سرعت صوت پرواز می‌کنند، به دلیل سرعت و قدرت مانور خود، می‌توانند بالقوه سامانه‌های دفاع موشکی را با چالش های مهمی مواجه کنند.

اما برخی از کارشناسان استدلال می‌کنند که سلاح‌های مافوق صوت به توانایی آمریکا برای جلوگیری از جنگ کمک چندانی نمی‌کند و بیشتر نگران آن هستند که چنین سلاح هایی باعث رقابت تسلیحاتی شود.

آستین درباره کره شمالی نیز گفت، آمریکا و کره جنوبی خود را نسبت به رویکرد دیپلماتیک در قبال کره شمالی متعهد می‌دانند و دو طرف درباره مسائل گسترده ای در مقابله با تهدید پیونگ یانگ مذاکره کرده‌اند.

وبگردی