به گزارش برنا از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، در آستانه نخستین سالگرد ارتحال عالم مجاهد و انقلابی مرحوم آیت الله یزدی(ره)، رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی ضمن تجلیل از مقام شامخ این روحانی مبارز، یاد و خاطره آن مرحوم را گرامی داشت.

آیت‌الله جنتی در این پیام تصریح کرد: قریب به یکسال از ارتحال عالم مجاهد و پارسا آیت الله آقای حاج شیخ محمد یزدی «رضوان‌الله‌علیه» رئیس پیشین مجلس خبرگان رهبری که بحق عنصری ارزشمند در نظام اسلامی بود می گذرد، ضمن پاسداشت خدمات ارزنده و مقام شامخ علمی، سیاسی و معنوی آن فقید سعید، یاد  و خاطره ایشان را گرامی می‌داریم.

وی افزود:آن عالم بصیر و روحانی غیور از ابتدای نهضت اسلامی تا تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی با اخلاص کامل در موضع یک عالم بیدار و یک سیاستمدار روشن بین ظاهر شد و در مسئولیت‌های سنگین همچون عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، ریاست قوه‌ قضائیه، عضویت در شورای نگهبان، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در کنار فعالیت­‌های علمی و فقهی، شخصیتی اثرگذار از این عالم جلیل القدر پدید آورده بود.  

رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بی شک فقدان این روحانی مبارز و انقلابی و یار دیرین امام راحل «قدس سره» و رهبر معظم انقلاب «ادام الله ظله العالی»، برای مجامع علمی، سیاسی و مذهبی و برای مردم و نظام اسلامی یک خسران محسوب می‌شود.