شهر خبر

رایزنی‌های وزیر خارجه طالبان با ۱۶ سفیر و نماینده خارجی در قطر


رایزنی‌های وزیر خارجه طالبان با ۱۶ سفیر و نماینده خارجی در قطر

سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که سرپرست این وزارت در سفر به دوحه با نمایندگان و سفرای ۱۶ کشور خارجی درباره مسائل افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان طی اظهار نظری از دیدار سرپرست این وزارت خانه با نمایندگان و سفرای  16 کشور خارجی در دوحه خبر داد.

وی در توییتی نوشت: «هیئت امارت اسلامی به رهبری مولوی امیرخان متقی با 16 سفیر و نمایندگان برای افغانستان در دوحه دیدار و درباره موضوعات امنیتی، بشری، اقتصادی، سیاسی و صحی بحث و تبادل نظر کرد».

بلخی در ادامه اظهار داشت که «همه‌ طرف‌ها پیشرفت در عرصه امنیتی را ستودند و برای ‌کمک‌های بشردوستانه و بهداشتی درمانی  با افغانستان باید فراهم شود و به‌ مشکلات باید از طریق همکاری دسترسی یابد».

به گفته سخنگوی وزارت خارجه طالبان، هیئت امارت اسلامی به تامین امنیت نهادهای خارجی و امدادرسان اطمینان داده است که در رساندن کمک‌های بشردوستانه  همکاری کند.

همچنین در این دیدارها، هیئت طالبان از تمامی کشورها خواسته است تا سفارت‌های خود را در کابل باز کند و واقعیت‌ها را از نزدیک مشاهده کنند تا فصل جدیدی از روابط مثبت آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد که هیئت طالبان در دوحه با سفرای  آلمان،کانادا، فنلاند، زلاندنو، ایتالیا،کره جنوبی، کمیسیون اتحادیهٔ اروپا، اسپانیا، آمریکا، نروژ، سوئد، هلند، استرالیا، انگلیس و ژاپن رایزنی‌های داشته است.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت خارجه طالبان، امیرخان متقی با «رضوان‌ حسن»، سفیر اندونزی در دوحه نیز دیدار کرده است و درباره همکاری‌های دوجانبه د مضوعات سیاسی گفت‌وگو کردند.

سفیر اندونزی نیز ابراز امیدواری کرد که روابط نزدیک دو طرف و همکاری در عرصه سیاسی و بشری افغانستان گسترش یابد و در آینده نزدیک از بازگشایی سفارت کشورش  در کابل خبر داد.

انتهای پیام/.