شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#آمریکا#امور خارجه#وزیر امور خارجه

لاوروف در دیدار با بلینکن:

گسترش فعالیت های ناتو به سمت شرق موجب تهدید امنیت روسیه می شود

گسترش فعالیت های ناتو به سمت شرق موجب تهدید امنیت روسیه می شود

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در دیدار با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت که گسترش بیشتر دامنه فعالیت ناتو به سمت شرق بر امنیت روسیه تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در دیدار با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت که گسترش بیشتر دامنه فعالیت ناتو به سمت شرق بر امنیت روسیه تأثیرگذار خواهد بود.

بر اساس این گزارش، لاوروف تاکید کرد: «اصل امنیت غیرقابل تقسیم در سازمان امنیت و همکاری اروپا و شورای روسیه و ناتو را فراموش نکنیم که می‌گوید هیچ کشوری نباید امنیت خود را به بهای امنیت سایر کشورها تقویت کند و گسترش بیشتر فعالیت ناتو به سمت شرق به وضوح بر منافع حیاتی و امنیت ما تأثیر خواهد گذاشت.

لاوروف همچنین با تاکید بر اینکه مسکو علاقه‌ای به درگیری ندارد، افزود: اما اگر شرکای ما در ناتو اعلام کنند که هیچکس حق ندارد شرایطی را به کشوری که مایل به پیوستن به ناتو است، دیکته کند، چه بتواند این کار را انجام دهد یا نه، ما به یک بند از قوانین بین‌المللی استناد می‌کنیم که تصریح می‌کند هر کشوری حق انتخاب روش‌های مشروع در تأمین منافع امنیتی خود را دارد.