شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#عربستان سعودی

حضور شرکت‌های اسرائیلی در کنفرانس دفاع سایبری در عربستان سعودی


حضور شرکت‌های اسرائیلی در کنفرانس دفاع سایبری در عربستان سعودی

وب سایت سعودی لیکس از حضور شرکت‌های اسرائیلی در کنفرانس دفاع سایبری در عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بیش از 200 سخنران این هفته در یک اتاق کنفرانس در ریاض برای اولین کنفرانس دفاع سایبری به نام « هک» با مشارکت اعلام شده چندین شرکت اسرائیلی گرد هم آمدند.

وب سایت سعودی لیکس نوشت: این کنفرانس توسط فدراسیون عربستان سعودی برای دفاع سایبری، نرم افزار و هواپیماهای بدون سرنشین برگزار شد . کنفرانس سه روزه که دیروز عصر به پایان رسید، نقطه عطفی در دستیابی به اهداف جاه طلبانه عربستان (چشم انداز 2030) بود.

برگزارکنندگان کنفرانس اعلام کردند که این کنفرانس با هدف تثبیت موقعیت عربستان به عنوان یک رهبر جهانی در زمینه فناوری پیشرفته و افزایش تعداد برنامه نویسان در این کشور برگزار شد.

برگزارکنندگان این کنفرانس همچنین گزارش دادند که کارشناسان امنیت سایبری، هکرهای اخلاقی، کارشناسان  فناوری اطلاعات، سیاست‌گذاران، محققان و دانشگاهیان در مورد خطرات امنیتی بحث کردند.

شرکت‌های برجسته‌ای در این کنفرانس از جمله  مایکروسافت، سیسکو، آی‌بی‌ام، گوگلوچندین «شرکت‌های اسرائیلی» سخنرانی کردند.

علاوه بر سخنرانی ها، یک میلیون ریال سعودی (تقریباً 266000 دلار آمریکا) بین برندگان سری چالش سایبری توزیع شد.

پیش از این  یک منبع در دربار سلطنتی فاش کرد که ولیعهد سعودی پیشنهاد خرید شرکت جاسوسی اسرائیل « ان اس او» را داده که با خطر قریب الوقوع ورشکستگی رو به رو است.

این منبع افزود: ولیعهد سعودی علاقه شدیدی به سرمایه‌گذاری در حوزه امنیت سایبری و توسعه قابلیت‌های عربستان در زمینه جاسوسی نشان می‌دهد و شرکت ان اس او اسرائیل را فرصت بزرگی برای این امر می‌داند.

با ا این حال، این منبع تصریح کرد که معامله عربستان برای خرید این شرکت صهیونیستی همچنان در اول راه خود قرار دارد و ممکن است با موانعی روبرو شود، زیرا رژیم صهیونیستی این شرکت را یک امنیت برای خود می‌داند.

پس از امضای توافق سازش میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی عطش رژیم آل سعود نیز برای سازش با این رژیم و رابطه علنی با تل آویو بیشتر شده، به حدی که بارها مقامات این رژیم از ابراز علاقه خود برای برقراری رابطه با اشغالگران فلسطین سخن گفته‌اند.

انتهای پیام/