شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سرما#کرونا#جدید#علوم پزشکی#واکسن

تعطیلی مهدهای کودک سه شهرستان جنوبی فارس به علت کرونا و سرما

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان از تعطیلی مهدهای کودک لارستان، خنج و اوز به دلیل احتمال ورود سویه جدید کرونا، سردی هوا و تزریق نشدن واکسن برای افراد زیر ۱۲ سال تا اطلاع بعدی خبر داد.

تعطیلی مهدهای کودک سه شهرستان جنوبی فارس به علت کرونا و سرما

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، وحید یگانه معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان  بیان کرد: بازگشایی مدارس به ویژه مهدهای کودک و مقاطع ابتدایی بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچنان خطرآفرین است و نباید با تزریق واکسن کرونا را تمام شده تلقی کرد.

او تصریح کرد: چون این افراد نونهالان و کودکان هستند و توانایی لازم برای مراقبت از خود و رعایت اصول بهداشتی و زدن ماسک و یا فاصله گذاری اجتماعی را ندارند بهتر است که اصراری بر حضور نونهالان و بازگشایی مهدکودک‌ها نشود.

یگانه ادامه داد: با تصمیم ستاد مدیریت کرونا دانشکده علوم پزشکی لارستان بازگشایی مهدهای کودک در این شهرستان‌ها ممنوع است و در صورت بازگشایی در اسرع وقت پلمب می شوند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان افزود: میزان پوشش واکسیناسیون در جمعیت بالای ۱۲ سال سه شهرستان لارستان، خنج و اوز تاکنون ۷۴ و در جمعیت بالای ۱۸ سال ۷۳ درصد است.

او گفت: میانگین پوشش واکسیناسیون دز اول و دوم در جمعیت بالای ۱۲ سال ۶۴ درصد و در جمعیت ۱۸ سال این شهرستان‌ها تاکنون ۶۲ درصد گزارش شده است.

یگانه بیان کرد: میزان مطلوب و قابل قبول پوشش واکسیناسیون بالای ۹۵ درصد است که برای رسیدن و تحقق این هدف نیاز به همکاری بیشتری از سوی مردم و همه نهادها از جمله اعضای ستاد کرونا در سطح شهرستان لارستان را دارد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان با اشاره به استقبال خوب خانواده‌ها و دانش آموزان از تزریق واکسن  تصریح کرد: بدون شک کمک رسانه‌ها و اطلاع رسانی‌های به موقع و همچنین شکل گیری پویش‌های مردمی تا حدود زیادی در افزایش میزان استقبال خانواده و دانش آموزان نسبت به انجام واکیسناسیون موثر بوده است.

او  شمارکل فوتی‌های ناشی ازکرونا در شهرستان‌های لارستان، خنج و اوز از زمان شیوع تاکنون را ۳۴۶ نفر  برشمرد و ادامه داد: ۲۱۰ نفر از آن‌ها از زمان آغاز واکسیناسیون فوت شده اند.