شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اومیکرون

اومیکرون به سرعت بر آفریقای جنوبی چنگ انداخت

هم زمان با اعلام مقام های آفریقای جنوبی در روز چهارشنبه که اومیکرون کمتر از چهار هفته پس از شناسایی، به گونه غالب در این کشور تبدیل شده، آمریکا یافته شدن نخستین مورد به این گونه ویروس کرونا را تائید کرد و ده ها کشور دیگر اقدام های مرزی را در برابر این تهدید تازه، تشدید کرده اند.

اومیکرون به سرعت بر آفریقای جنوبی چنگ انداخت

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز؛ مقام های آفریقای جنوبی اعلام کردند که اکنون نزدیک به سه چهارم نمونه های آزمایش شده کرونا در این کشور، از گونه تازه هستند.

در حالی که آمریکا از شرکت های هواپیمایی، خواستار اطلاعات در باره مسافرانشان شده و اتحادیه اروپا مبارزه با این گونه را مسابقه با زمان دانسته، اما سازمان جهانی بهداشت با هشدار درباره اعمال ممنوعیت های کلی و سراسری مسافرتی، آنها را بیهوده دانسته است. این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، اعلان کرده که اجرای ممنوعیت سراسری مسافرتی، مانع از انتشار این ویروس نخواهد شد و تنها به بیماران، افراد دارای بیماری های زمینه ای یا ۶۰ سال به بالا توصیه کرده که سفر خود را تعویق بیندازند.

نشانه های اولیه درباره احتمال شدت واگیرداربودن اومیکرون در مقایسه با گونه های پیشین، بازارهای مالی را در پی نگرانی از احتمال اعمال دوباره محدودیت در کشورهای جهان که روند بهبود نسبی اقتصادی از زیان های همه گیری را متوقف کند، متزلزل کرده است.

تاکنون نزدیک به ۵۶ کشور، اقدام ها و محدودیت های مسافرتی را برای پیشگیری و جلوگیری از گسترش اومیکرون به اجراگذاشته اند.

 آنتونی فائوچی مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی گفت که اولین مورد ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا در آمریکا شناسایی شده است.

فائوچی رییس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا و عضو کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید در نشستی خبری افزود که دانشگاه کالیفرنیا در سانفراسیسکو ابتلای این فرد به سویه اومیکرون را شناسایی کرده و سازمان غذا و داروی آمریکا نیز  این مورد را تایید کرده است.

رییس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا و عضو کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید با بیان اینکه می دانستیم دیر یا زود سویه اومیکرون در آمریکا شناسایی خواهد شد و آماده مقابله با این سویه هستیم، به مردم آمریکا توصیه کرد اگر واکسینه نشده اند خود را واکسینه کنند و اگر واکسینه شده اند، دز سوم واکسن خود را دریافت کنند.

وبگردی