شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق#نتایج#گفتگو#نتایج انتخابات

در منزل هادی العامری؛

رهبران «بیت شیعی» عراق با حضور «مقتدی صدر» با یکدیگر دیدار کردند

رهبران «بیت شیعی» عراق با حضور «مقتدی صدر» با یکدیگر دیدار کردند

رهبران بیت شیعی عراق امروز پنجشنبه با حضور «مقتدی صدر» به منظور گفتگو درباره نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام، در منزل «هادی العامری» با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، رهبران بیت شیعی عراق امروز پنجشنبه با یکدیگر دیدار کردند. «نوری المالکی» رهبر ائتلاف دولت قانون، «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق»، «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی و «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی در منزل هادی العامری حضور یافتند.

بر اساس این گزارش، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق نیز برای مشارکت در نشست بیت شیعی در منزل رهبر ائتلاف فتح حضور یافت. تاکنون جزئیات بیشتری از این نشست مهم میان رهبران بیت شیعی منتشر نشده است.

روز گذشته «کریم الخیکانی» تحلیلگر مسائل سیاسی عراق گفته بود: احزاب و جریان‌های عراقی بی دلیل نسبت به نتایج انتخابات خشمگین نیستند. آنها ادله و شواهدی در اختیار دارند که نشان می‌دهد در انتخابات پارلمانی زودهنگام تقلبی رخ داده است.

پیشتر «محمد الشبکی» عضو ائتلاف «فتح» عراق تأکید کرده بود: ما به بیانیه اخیر کمیساریای عالی انتخابات مبنی بر مطابقت کامل نتایج شمارش دستی و الکترونیکی آرا اعتراض داریم. این عضو ائتلاف فتح در ادامه سخنان خود در این زمینه اظهار داشت که این ائتلاف به منظور اثبات تقلب در انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور، اسناد جدیدی را به دادگاه فدرال ارائه کرده است.

چندی پیش کمیساریای عالی انتخابات اعلام کرده بود که نتایج شمارش دستی و الکترونیکی آرا انتخابات پارلمانی با یکدیگر مطابقت کامل دارند. پلاسخارت نیز در مواضعی مداخله جویانه خواستار به رسمیت شناختن نتایج انتخابات توسط احزاب عراقی شده بود.

در همین ارتباط، هادی العامری رهبر ائتلاف فتح عراق گفته بود: اقدامات «پلاسخارت» فرستاده سازمان ملل در امور عراق و صحبت‌های او درباره انتخابات باعث شده است که اعتماد ما به این نهاد دچار تزلزل شود. پلاسخارت به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی رئیس کمیساریای عالی انتخابات عراق است!