شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#رئیس جمهور

با هدف بررسی روابط دوجانبه انجام شد؛

گفتگوی تلفنی «اردوغان» با ولیعهد «أبوظبی»

گفتگوی تلفنی «اردوغان» با ولیعهد «أبوظبی»

رئیس جمهور ترکیه در جریان تماس تلفنی با ولیعهد أبوظبی ضمن تبریک به وی به مناسبت پنجاهمین سالروز تأسیس کشور امارات، بر لزوم تقویت روابط دوجانبه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد أبوظبی به صورت تلفنی گفتگو کرد. وی در جریان این تماس تلفنی فرا رسیدن پنجاهمین سالروز تشکیل کشور امارات را به محمد بن زاید تبریک گفت.

بر اساس این گزارش، طرف های ترکیه ای و اماراتی در جریان تماس تلفنی مذکور درباره روابط دوجانبه نیز بحث و تبادل نظر کردند. اردوغان و بن زاید بر لزوم تقویت روابط دوجانبه در عرصه های مختلف تأکید کردند.

این گفتگو در حالی انجام شد که اردوغان و بن زاید اخیراً پس از تقریباً یک دهه در آنکارا با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. گفتنی است، آخرین سفر بن زاید به ترکیه در فوریه سال ۲۰۱۲ انجام شد. از آن زمان تاکنون روابط دو طرف با تنش همراه بوده است. حمایت های ترکیه از قطر و نقش آفرینی آن در لیبی و سوریه موجب تنش آلود شدن روابط میان آنکارا و ابوظبی شد.

پس از آن، یک تماس تلفنی میان اردوغان و ولیعهد ابوظبی موجب شد تا روابط دوجانبه میان ابوظبی و آنکارا در مسیر بهبود قرار گیرد. ۲ هفته پس از تماس تلفنی مذکور نیز هیأتی از امارات به ریاست مشاور امنیت ملی این کشور عازم آنکارا شد.