شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#مسکن

فراهم شدن امکان خرید متری مسکن در بورس

 فراهم شدن امکان خرید متری مسکن در بورس

امکان خرید متری مسکن در بورس فراهم شد.

به گزارش تحریریه، یاسر امامی، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن گفت: اوراق سلف موازی استاندارد با تعریف جدید می‌تواند فروش متری مسکن را در بستر بازار سرمایه رقم زند.

 این در حالی است که پس از مطالعات قابل توجه انجام شده در این حوزه و مذاکره جدی با وزارت راه و شهرسازی، بورس کالا و سازمان بورس و اوراق بهادار، تعریف این اوراق آغاز شده و مراحل کمیته فقهی سپری و تائیدیه‌های لازم دریافت گردیده است.

 در واقع با توجه به اینکه بسیاری از مردم توانایی خرید مسکن را در شرایط کنونی به دلیل بالارفتن قیمت‌ها و تورم این بخش ندارند، این اوراق می‌تواند به عنوان یاری‌رسان متقاضیان مسکن در بازار واقع شود.

 به خصوص اینکه پیش خرید مسکن نیز در شرایط کنونی قابل اتکا نیست؛ زیرا قرارداد پیش فروش مسکن، نوعی از قرارداد که مورد تائید قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد رسمی قرار گیرد، تلقی نمی‌گردد؛ بنابراین ریسک بالایی دارد.

 اوراق سلف موازی برای یک پروژه منتشر شده و فرد می‌تواند متناسب با میزان موجودی و دارایی خود، چند متر از یک ساختمان و آپارتمان را خرید نماید که در زمان خرید، موقعیت آپارتمان مشخص نیست و فرد می‌تواند طی سنوات متوالی، نسبت به خرید متراژهای مختلف اقدام نماید تا به سقف ۸۰ متر طی سه سال برسد.

 پس از اعلام سازنده، آپارتمان آماده تحویل به متقاضیان خواهد بود و فرد متقاضی براساس اوراقی که در اختیار دارد، می‌تواند از واحدهای مسکونی این پروژه تحویل بگیرد؛

 به این معنا که فرد دارنده اوراق، متناسب با میزان دارایی خود می‌تواند واحد را انتخاب نماید، اما اگر دارایی او کمتر بود، می‌تواند مابه التفاوت را به سازنده پرداخت کرده و صاحب واحد شود؛ اما اگر هیچ از این شرایط را مناسب ندانست، می‌تواند اوراق را به کسانی که متقاضی هستند، واگذار نماید.

پایان/