شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

آمریکا تهدید بزرگ خود را اعلام کرد

وزیر امور خارجه آمریکا با اعلام اینکه واشنگتن و اتحادیه اروپا درحال آماده سازی تحریم های اضافی علیه بلاروس هستند، گفت در صورتی که روسیه مسیر درگیری را پیش بگیرد، با پاسخ قاطعانه مواجه خواهد شد.

آمریکا تهدید بزرگ خود را اعلام کرد

به گزارش منیبان؛ بلینکن روز چهارشنبه به وقت محلی پس از نشست وزرای ناتو در شهر ریگا پایتخت لتونی گفت: آمریکا در هماهنگی نزدیک با اتحادیه اروپا و سایر شرکا و متحدان خود در حال آماده سازی تحریم های اضافی علیه بلاروس است.

وزیر امور خارجه آمریکا پس از نشست وزیران ناتو در ریگا به وضعیت مرزهای اوکراین به ویژه به اتهامات اخیر مبنی بر برنامه ریزی روسیه برای حمله به اوکراین نیز اشاره کرد.

 با این حال، بلینکن اذعان کرد که معلوم نیست پوتین تصمیم حمله به اوکراین را گرفته است.

این مقام دولت بایدن افزود: ما می دانیم که در صورت تصمیم گیری، او (پوتین) درحال ایجاد ظرفیت حمله در کوتاه مدت است.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد در صورتی که روسیه در مورد اوکراین  مسیر درگیری را دنبال کند، ما اعلام کرده‌ایم که قاطعانه پاسخ خواهیم داد. این پاسخ شامل  طیف وسیعی از اقدامات اقتصادی با تأثیرگذاری بالا است که در گذشته از انجام آنها خودداری کرده‌ایم.

بلینکن به نگرانی های "شدید" واشنگتن  مبنی بر طرح احتمالی مسکو برای تهاجم به اوکراین برای بی ثبات کردن این کشور اشاره و ادعا کرد که این طرح ها شامل "تلاش برای بی ثبات کردن اوکراین از داخل و همچنین عملیات نظامی در مقیاس بزرگ" است.

وی همچنین خاطرنشان کرد پیشروی تجهیزات نظامی ناتو در مجاورت مرزهای روسیه یک موضع تهاجمی در مقابل مسکو نیست.

وزیر خارجه دولت بایدن ادعا کرد هر قدمی که برمی داریم برای اطمینان از اتخاذ تدابیر دفاعی مؤثر برای محافظت از اعضای ناتو طراحی شده است.

بلینکن در ادامه مدعی شد که همبستگی فوق‌العاده‌ای در میان اعضای ناتو برای پیگیری اقدامات قوی در صورت حمله روسیه به اوکراین و تجاوز مجدد وجود دارد.

وی اعلام کرد که روز پنجشنبه با وزرای خارجه روسیه و اوکراین گفتگو خواهد کرد و هر سه وزیر در استکهلم پایتخت سوئد با یکدیگرگفت و گو خواهند کرد.

وبگردی