شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#منچستریونایتد#انگلیس#لیگ برتر#آرسنال#مصاف

هفته چهاردهم لیگ برتر انگلیس

منچستریونایتد – آرسنال؛ تفکرات ۴۰

منچستریونایتد و آرسنال در هفته چهاردهم لیگ برتر انگلیس با مربیانی جوان به مصاف هم خواهند رفت.

پیش‌بازی منچستریونایتد - آرسنال
خبرورزشی -

امشب از ساعت ۲۳:۴۵ در یکی از حساس‌ترین نبردهای هفته چهاردهم لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد در ورزشگاه اولدترافورد میزبان آرسنال خواهد بود. این دیدار نبرد مایکل کریک سرمربی موقت منچستریونایتد و میکل آرتتا سرمربی آرسنال خواهد بود که اولی ۴۰ ساله است و دومی چند ماه دیگر ۴۰ ساله خواهد شد.

منچستریونایتد؛ پیش از شیاطین آلمانی

مایکل کریک این چند روز را از یاد نخواهد برد، وقتی که اوله‌گنار سولشائر رفت و این کمک‌مربی ۴۰ ساله نفر اول نیمکت شیاطین‌سرخ. از همه مهم‌تر در همین چند روز منچستریونایتد به مصاف چلسی و آرسنال رفت. یک امتیاز از چلسی صدرنشین گرفتند و حالا کریک مأموریت دارد تیمش را بعد از ۶ بازی در لیگ برتر مقابل توپچی‌ها برنده کند. این احتمالاً آخرین دیدار قبل از حضور رالف رانگنیک خواهد بود که منتظر جواز کار در بریتانیا است. آیا منچستریونایتد از اینجا به اوج برمی‌گردد؟

آرسنال؛ توپچی‌های جوان برگشته‌اند

این فصل، نقطه عطفی در کار میکل آرتتا بوده. سرمربی اسپانیایی که همیشه می‌گفت من را زود قضاوت نکنید حالا تیمش هم نتیجه می‌گیرد و هم به هدفش یعنی پرورش نسل جوان آرسنال بود، نزدیک‌تر شده است. حالا ترکیب آرسنال پر است از بازیکنانی مثل ساکا، مارتینلی، اسمیت‌راو، لوکونگا، اودگارد، تومیاسو و رمزدیل که ۲۳ سال یا کمتر سن دارند. بعید می‌دانیم هیچ‌گاه مربی‌ای جرأت داشته باشد چنین جوانگرایی‌ای در یکی از تیم‌های بیگ‌سیکس انجام بدهد. حالا آرسنال سوای نبرد با تیم قدرتمندی مثل لیورپول از سپتامبر نباخته و در پی ادامه این روند فوق‌العاده است.

آخرین جدال
ژانویه ۲۰۲۱ در آخرین نبرد منچستریونایتد و آرسنال، دو تیم در لندن به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون‌گل دست پیدا نکردند.

آمار بازی
۵۸) ۲۴ برد برای منچستریونایتد، ۱۶ برد برای آرسنال و ۱۸ تساوی در نبردهای رودرروی منچستریونایتد و آرسنال رقم خورده است.
۶) آرسنال در ۶ دیدار آخر لیگ برتری مقابل منچستریونایتد شکست نخورده است. توپچی‌ها ۳ برد داشته‌اند و ۳ بازی هم مساوی شده است.
۲) منچستریونایتد از ۱۴ بازی آخر لیگ برتری در روزهای پنج‌شنبه فقط ۲ بازی را باخته. ۸ برد و ۴ تساوی در دیگر دیدارها برای شیاطین‌سرخ ثبت شده.
۳) آرسنال در ۳ دیدار آخر مقابل منچستریونایتد کلین‌شیت کرده است. پیش از این ۳ دیدار در ۱۳ دیدار توپچی‌ها ۳ کلین‌شیت داشتند.
۶) کریستیانو رونالدو در ۱۵ دیدار مقابل آرسنال موفق شده ۶ گل به آرسنال بزند. تنها گل ستاره منچستریونایتد مقابل حریف لندنی در اولدترافورد آوریل ۲۰۰۸ به ثمر رسید.
۲) پیرامریک اوبامیانگ ستاره گابنی آرسنال در ۲ بازی آخر خارج‌ازخانه مقابل منچستریونایتد گلزنی کرده است. ستاره گابنی می‌تواند تبدیل به اولین بازیکن آرسنال شود که در ۳ بازی متوالی در اولدترافورد گل می‌زند.

مصدومان و محرومان
رافائل واران، پل پوگبا و ادینسون کاوانی به‌دلیل مصدومیت نمی‌توانند در ترکیب منچستریونایتد قرار بگیرند. سئاد کولاشیناتس و گرانیت ژاکا هم مصدومان آرسنال هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچستریونایتد:
دخئا، بایی، لیندلوف، مگوایر، وان‌بیساکا، تلس، مک‌تامینی، فِرِد، فرناندش، سانچو و رونالدو
آرسنال: رمزدیل، تومیاسو، وایت، گابریل، تاوارس، پارتی، لوکونگا، مارتینلی، اودگارد، اسمیت‌راو و اوبامیانگ