شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اسکواش#مقامات#حماس#فلسطین#جلوگیری#مخالفت

قدردانی حماس از موضع ضد اسرائیلی مقامات مالزی


قدردانی حماس از موضع ضد اسرائیلی مقامات مالزی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از مخالفت مالزی با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و جلوگیری از حضور تیم اسکواش آن در خاک این کشور قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس از موضع مالزی در مخالفت با هر گونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و مخالفت با ورود بازیکنان تیم  اسکواش این رژیم به کشور مالزی قدردانی کرد.

جنبش حماس تاکید کرد از اینکه فدراسیون بین‌المللی اسکواش حق مالزی برای میزبانی مسابقات را لغو کرده، متاسف است.

 مسابقات جهانی اسکواش در مالزی پس از مخالفت این کشور در  صدور روادید به ورزشکاران صهیونیست لغو شد.

 

پایگاه خبری العهد نوشت: جنبش حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که این جنبش، تعهد تاریخی پادشاه، دولت و ملت مالزی برای مخالفت با همه اشکال عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را که مالزی در سال‌های اخیر بارها بر آن تاکید کرده، می‌ستاید و بر قدردانی خود از رویکرد پایدار مالزی در جبهه مخالفت با عادی‌سازی روابط تاکید می‌کند.

حماس بر همبستگی خود با مالزی برای به دست آوردن حق میزبانی این مسابقات و سایر رویدادهای بین‌المللی بدون پذیرش هیئت‌های صهیونیستی تاکید کرد و گفت: رژیم صهیونیستی که به سرزمین و مردم فلسطین حمله می‌کند، حریم مقدسات را زیر پا می‌گذارد، همه جنایت‌ها را علیه جوانان فلسطینی مرتکب می‌شود، این جنایتکار شایسته شرکت در مجامع بین‌المللی را ندارد، بلکه شایسته پاسخگویی در قبال جنایات و پیگرد قانونی در همه عرصه هاست.

قراربود مسابقات قهرمانی اسکواش مردان جهان بین روزهای 16 تا 21 آذر با حضور 26 تیم در کوالالامپور برگزار شود؛اما فدراسیون جهانی اسکواش سازمان اسکواش مالزی اعلام کردند که این مسابقات به دلیل عدم امکان رقابت برخی ورزشکاران به خاطر صادر نشدن ویزا لغو شده است.

حدود 60 درصد از جمعیت مالزی را مسلمانان مالایی تشکیل می‌دهند که ورود به این کشور با پاسپورت اسرائیلی ممنوع است.

انتهای پیام/