شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نیسان

تویوتا RAV4 و نیسان روگ چه تفاوت‌هایی دارند؟+عکس‌ها

کدخبر: 458713
تویوتا RAV4 و نیسان روگ این روز‌ها خودروهای مورد پسندی هستند و می توان آنها را جزو بهترین خودروهای شاسی بلند در نظر گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تویوتا RAV4 و نیسان روگ از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

بسیاری از خودروهای شاسی بلند هستند که در بازارهای جهانی خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به تویوتا RAV4 و نیسان روگ اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، تویوتا RAV4 و نیسان روگ این روز‌ها خودروهای مورد پسندی هستند و می توان آنها را جزو بهترین  خودروهای شاسی بلند در نظر گرفت.

تویوتا راو 4 سال‌ها و به دلایل خوبی عنوان پرفروش‌ترین خودروها در ایالات متحده را به خود اختصاص داده است؛ در این خودرو قابلیت اطمینان ضد گلوله‌ای که تویوتا ارائه می‌دهد وجود دارد. هیچ سازنده دیگری به اندازه راو 4 تریم‌های زیادی ارائه نمی‌دهد این خودرو   امکانات فوق العاده بالایی دارد.

 جدا از موتور بنزینی معمولی، راو 4 با پیشرانه‌های پلاگین هیبریدی نیز موجود است. از سوی دیگر، نیسان با روگ ۲۰۲۱ جدید خود واقعاً بازی خود را در بازار کراس اوور‌های کامپکت ارتقا داده است. هر دو کراس اوور از فلسفه‌های متضادی پیروی می‌کنند که در آن راو 4 انتخاب بیش از حدی را ارائه می‌دهد، روگ یک پیشرانه انفرادی را ارائه می‌کند، اما مقادیر فراوانی از ویژگی‌های راحتی و فناوری داخل کابین را ارائه می‌کند.

مقایسه تویوتا RAV4 در مقابل نیسان روگ + فیلم
 
مقایسه تویوتا RAV4 در مقابل نیسان روگ + فیلم
 

راو 4: صادقانه بگوییم، کابین تویوتا در مقایسه با روگ کمی متفاوت و ساده است. دسته ابزار ترکیبی از صفحه‌های آنالوگ با صفحه نمایش ۴.۲ اینچی MID در وسط است که به نظر می‌رسد یک فکر قبلی باشد. در ظاهر تفاوتی بین نسخه‌ی پلاگین هیبرید و دیگر مدل‌های راو ۴ دیده نمی‌شود. این محصول، فقط از نظر فضای مفید در صندوق عقب با حجم استاندارد ۵۲۰ لیتر، کمی متفاوت از راو ۴ هیبرید و تمام‌بنزینی است. 

عیب این خودرو در این است که در راو 4 تمام تجهیزاتی که باید در تریم‌های بالا استاندارد باشند، اختیاری هستند. فرمان گرم شونده، شارژر تلفن بی سیم، حتی صندلی‌های دارای گرمکن و تهویه، همگی بخشی از بسته فناوری درجه محدود هستند که ۲۰۴۰ دلار هزینه اضافی دارد. برای سانروف پانورامیک باید ۵۰۰ دلار بیشتر پرداخت کرد.

مقایسه تویوتا RAV4 در مقابل نیسان روگ + فیلم
 
مقایسه تویوتا RAV4 در مقابل نیسان روگ + فیلم
 

با این حال، سیستم صوتی فوق العاده JBL را دریافت می‌کنید که به صورت استاندارد در تریم‌های TRD و Limited ارائه می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب تویوتا، آینه دید عقب دیجیتالی است که وقتی ماشین در ظرفیت کامل است و یک یا دو سر مانع دید عقب شما می‌شود، واقعاً مفید است.

اما HUD باید بزرگترین مزیت روگ نسبت به راو 4 باشد. با اندازه گیری ۱۰.۰ اینچ، سیستم HUD مجموعه‌ای از اطلاعات از جمله ناوبری و علائم راهنمایی و رانندگی را نمایش می‌دهد. صفحه نمایش سوم یک صفحه نمایش لمسی ۹.۰ اینچی اطلاعات سرگرمی است که اندروید اتو و اپل کارپلی بی سیم را به همراه قابلیت Wi-Fi ارائه می‌دهد. استفاده از دکمه‌های اضافی زیر صفحه نمایش در حین حرکت در مقایسه با دکمه‌های راو 4 آسان‌تر است.

مقایسه تویوتا RAV4 در مقابل نیسان روگ + فیلم
 

روگ تجهیزات بیشتری را در مقایسه با راو 4، HUD، صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگتر و CarPlay بی‌سیم ارائه می‌کند که تا کنون بهترین در کلاس ارائه شده است.

روگ: نیسان دارای یک موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری است که می تواند ۱۸۱ اسب بخار قدرت و همین مقدار گشتاور را تولید کند. این خودرو با یک گیربکس CVT ارائه می شود که عمدتاً چرخ‌های جلو را با یک سیستم درخواستی هدایت می‌کند که در صورت لغزش از کشش عقب مراقبت می‌کند.

خارج از خط، نسبت به راو 4 سریعتر احساس می‌شود. به علاوه، حداکثر گشتاور خود را در ۳۶۰۰ دور در دقیقه در مقابل ۵۰۰۰ دور در دقیقه (تویوتا) می‌سازد، بنابراین این نیز کمک می‌کند.

با توجه به اینکه این کراس اوور‌ها بیشتر عمر خود را در شهر صرف می‌کنند و فقط گاهی اوقات در بزرگراه‌ها حضور دارند، راو 4 به لطف سواری شهری انعطاف‌پذیر و رفتار‌های محترمانه‌اش در بزرگراه‌ها، برنده اینجاست.