شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#کاملا#شکست#خورد

عربستان کاملا شکست خورد

دو مقام وابسته به دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، به شکست نظامی ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان به یمن بعد از شش سال اذعان کردند.

عربستان کاملا شکست خورد

به گزارش منیبان؛ به نقل از پایگاه خبری «یمن میدیا»، «احمد بن دغر» رئیس به اصطلاح مجلس شورا و نخست وزیر سابق حکومت منصور هادی و «عبدالعزیز جباری» نایب رئیس به اصطلاح پارلمان وابسته به این حکومت با صدور بیانیه مشترکی به شکست ائتلاف متجاوز تحت سرکردگی عربستان به یمن اذعان کردند و گفتند که "روند امور امروز روشنتر شده است و گزینه نظامی به بن بست رسیده و نزدیک است که شکست خود را اعلام کند".

این دو مقام همچنین با اذعان به فرسایش نظامی توان شبه نظامیان تحت امر حکومت منصور هادی در رویارویی با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن و اشاره تلویحی به عدم پشتیبانی کامل سعودیها از این شبه نظامیان و طرح ادعای واهی حضور ایران در یمن گفتند: "دولت (دولت مستعفی و غیرقانونی منصور هادی) از نقش پیشگام خود در رهبری جنگ  تا حد زیادی عقب نشسته و روند حرکتی آن فلج شده یا در آستانه فلج شدن است. این امر تاثیر منفی در جنگ با حوثی ها و (به زعم آنها) ایرانی ها در یمن گذاشته است...ارتش (شبه نظامیان منصور هادی) با کمترین امکانات می جنگند و منابع مالی آن مصادره یا بلوکه شده است".

این دو مقام وابسته به حکومت منصور هادی با این حال از به زعم خود "تلاش های سیاسی و نظامی و انسانی ائتلاف" متجاوز به یمن قدردانی اما همزمان به شکست این تجاوزگری در رسیدن به اهداف تعیین شده خود نیز اذعان کرده و گفتند: ما و آنها (ائتلاف متجاوز) درک می کنیم که روند سیاست ها در یمن متفاوت از اهدافی شد که عملیات (متجاوزان موسوم به) "طوفان قاطعیت" اعلام کرده بود.

این دو مقام همزمان با اشاره به "فقر، گرسنگی و بیماری و قرار داشتن یمن در آستانه یک قحطی واقعی و گسترش فساد در آن"  که درپی تجاوزگری نظامی ائتلاف سعودی علیه این کشور بروز کرده است، از مهیا بودن فرصت برای برون رفت از این وضعیت سخن گفتند و خواهان به گفته خود "یک ائتلاف ملی برای تلاش به منظور توقف فوری جنگ و یک گفت وگوی ملی فراگیر زیر نظر سازمان ملل با هدف برقراری صلحی عادلانه و دائم و فراگیر شدند."

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

با گذشت شش سال از این تجاوزگری، سعودیها نه تنها به اهداف خود نرسیده اند بلکه نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بر توان نظامی خود بویژه موشکی و پهپادی افزوده و ضمن وارد کردن ضربات سنگین نظامی در عمق خاک سعودی، متجاوزان و شبه نظامیان وابسته به آنها در داخل یمن را زمین گیر و وادار به عقب نشینی کرده و مناطق گسترده ای از خاک این کشور را  از اشغال آزاد کرده اند.

وبگردی