شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جنگ جهانی

هشدار؛ جنگ جهانی سوم در راه است!

یک تحلیلگر سیاسی اسپانیایی درخصوص رزمایش نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نزدیکی مرزهای روسیه، گفت: اگرچه مسکو توانایی مقابله با ناتو را دارد، با این وجود به دنبال رویارویی مستقیم نیست زیرا این درگیری ممکن است به آغاز جنگ جهانی سوم منجر شود.

هشدار؛ جنگ جهانی سوم در راه است!

به گزارش منیبان،  دکتر «فیراس الچرانی» کارشناس و تحلیلگر بین المللی در گفت وگو با شبکه هیسپان تی به تحلیل موضوع فعالیت های نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نزدیکی مرزهای روسیه و واکنش مسکو پرداخت. اقدامات ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه که با خطر عبور از خطوط قرمز این کشور هشداردهنده است، باعث نگرانی روزافزون مسکو شده است.

به عقیده این کارشناس اسپانیایی سوری الاصل، ابراز نگرانی روسیه درباره حضور نیروهای نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای خود کاملا «طبیعی» است زیرا مانورهای نظامی که ارتش ناتو در دریای سیاه به راه انداخته، ممکن است از خطوط قرمز مسکو عبور کند.

الچرانی همچنین تصریح کرد: اگرچه روسیه توانایی مقابله با ناتو را دارد، با این وجود به دنبال رویارویی مستقیم نیست زیرا این درگیری ممکن است به آغاز جنگ جهانی سوم منجر شود.

روز سه شنبه، آمریکا و ناتو هشدار دادند که به هرگونه حمله روسیه به اوکراین واکنشی جدی نشان خواهند داد؛ با این وجود، مسکو واشنگتن را به اقدامات تحریک کننده و جنون آمیز در مرزهای خود متهم کرد.

مقامات روس تاکید کرده اند که امریکایی ها با گمانه زنی های رسانه ای، بدنبال تشدید تنش میان مسکو و کی یف (پایتخت اوکراین) هستند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه (۱۰ آذر) در واکنش به اقدامات ناتو هشدار داد که روسیه به هر گونه اقدام خصمانه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پاسخ سخت خواهد داد.

روابط روسیه و ناتو پرتنش است و اخیرا ناتو ۱۰ نفر از کارکنان دفتر نمایندگی روسیه در این سازمان مستقر در بروکسل را اخراج کرد و مسکو نیز در واکنش به این اقدام، دفتر خود در مقر ناتو را بست.

وبگردی