به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و‌گوی زنده تلویزیونی گفت: این ایام را به همه مردم تبریک می گویم، امروز اگر به روز مجلس نامگذاری شده است به این علت است که روز شهادت مجتهد وارسته ، شهید مدرس است که مهمترین ویژگی او ترس از خدا بود و چون از خدا می ترسید، از کسی دیگر نمی ترسید و در مقابل رضا خان قلدر و فشار و استبداد داخلی ایستاد و او به مجلس معنی بخشید و از مردم دفاع کرد و به موضوعات ملی و دینی کشور معنا بخشید.

او در پاسخ به این سوال که مجلس برای حل مشکلات اقتصادی چه کرده است گفت: ما نمایندگان مردم هیچ دغدغه ای جز دغدغه مردم نداریم، یکی از وظایف ما این است که ارتباط مستقیم با مردم داشته باشیم و تمام نمایندگان مرتب واز نزدیک با توده های مردم در ارتباط هستند . مجلس از آغاز به دوموضوع مهم متمرکز بود، یکی مسایل اقتصادی دوم مسایل فرهنگی و علمی کشور .مجلس برای تمام موضوعات وظیفه اش مرتفع کردن مشکلات در قوانین است واگر به تشخیص نمایندگان و دولت نیازمند قانون باشیم ، آن قانون وضع میشود و همچنین مجلس بر اجرای قانون نظارت میکند.بار اصلی مشکلات بر دوش دولت است و همه باید به دولت کمک کنند .

او ادامه داد: مهمترین قوانین مصوب شده در مجلس متمرکز بر بحث اقتصاد بوده است. مسکن از دغدغه های اصلی مردم است مردم اگر دوشیفت کار هم انجام بدهند بازهم خرید مسکن برایشان امکان پذیر نیست . بر همین مبنا مجلس قانون تولید مسکن را در دستور قرار داد و ضعف های موجود در حوزه مسکن به آن پرداخته شده است حتی در مسکن مهر هم اشکالات وجود داشت و در این قانون مشکلات برطرف شد. در حوزه مسکن از ظرفیت های مردم استفاده میکنیم. از ۵۵درصد تا۴۵ درصد قیمت مسکن متمرکز بر زمین است و در این قانون به استفاده از زمین های دولتی اشاره شده است.

در حال تکمیل است ....