شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#بلاروس

بلاروس هم وارد دعوای روسیه و اوکراین شد!

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس اعلام کرد، در صورت هرگونه تهاجم از سوی اوکراین علیه روسیه؛ «کی یف» از مسکو حمایت می کند.

بلاروس هم وارد دعوای روسیه و اوکراین شد!

به گزارش منیبان؛ خبرگزارسی روسی اسپوتنیک با انتشار این خبر افزود: رئیس جمهوری بلاروس تاکید کرد که وی هرگز   در کنار  «مسمومیت ملی گرایانه ای» که امروز بر اوکراین حاکم است نخواهد ایستاد.

اسپوتنیک گزارش داد: الکساندر لوکاشنکو دراین باره گفت: چنانچه روسیه با تجاوز و تعرض از جانب اوکراین مواجه شد، بلاروس از لحاظ اقتصادی، قانونی و سیاسی با روسیه همکاری خواهد کرد و این نکته اصلی است.

اسپوتنیک  ادامه داد: رئیس جمهوری بلاروس افزود: «من هر اقدامی انجام خواهم داد تا اوکراین از آن ما شود، این اوکراین ما است، مردم ما در آنجا هستند، اینها حرف هایی از روی احساسات نیست، این باور راسخ من است».

 

درخواست کی یف از ناتو برای پیوستن به تحریم های اقتصادی علیه مسکو

درهمین حال خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: اوکراین روز چهارشنبه (امروز) از ناتو خواست تا برای بازداشتن روسیه از انجام عملیات نظامی جدید  علیه این کشور، خود را برای تحریم های اقتصادی علیه روسیه آماده کرده و همکاری های نظامی خود را با «کی یف» گسترش دهد.

رویترز افزود: «دمیتری کولبا» (Dmytro Kuleba) وزیر خارجه اوکراین که برای انجام مذاکره با همتایان ناتو خود وارد «ریگا» پایتخت جمهوری لتونی شد، دراین باره گفت؛ «ما از متحدان خود می خواهیم تا با یکدیگر  به اوکراین برای تهیه بسته بازدارنده ای (علیه مسکو) ملحق شوند.»

رویترز در ادامه گزارش نوشت که کولبا دراین باره  افزود، بعنوان بخشی از این بسته بازدارنده، ناتو باید  در بدترین حالت تصمیم گیری، خود را برای تحریم های اقتصادی علیه روسیه آماده کند.

 

عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین پیامدهای جدی دارد

رویترز افزود: «ژپه کوفود» (Jeppe Kofod) وزیر خارجه دانمارک نیز در بدو ورود به ریگا، برای شرکت در نشست وزرای خارجه ناتو،  دراین مورد به خبرنگاران گفت؛ «هرگونه عملیات نظامی که منجر به نقض تمامیت ارضی اوکراین شود، با تبعات جدی مواجه خواهد شدو دانماراک آماده اعمال هرگونه تحریم های سنگین  اقتصادی (علیه روسیه) است».

به گزارش ایرنا از دفتر مسکو، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس از قصد مینسک برای استقرار تسلیحات هسته ای روسیه در خاک بلاروس برای بازدارندگی در برابر هرگونه اقدام نظامی احتمالی از جانب ناتو خبر داد.

کاشنکو  در گفت و گو با خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد: در صورتی که ناتو در خاک لهستان سلاح هسته ای مستقر کند، بلاروس هم به روسیه پیشنهاد استقرار تسلیحات هسته ای در خاک خود را خواهد کرد.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس با هشدار به کشورهای غربی و همسایگان عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که بلاروس از امکانات و توانمندی لازم برای مقابله و پاسخ دادن به تهدیدهای نظامی برخوردار است.

وبگردی