شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مدارس#جدید

مدارس؛ کانون جدید تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا

مدارس؛ کانون جدید تیراندازی‎های مرگبار در آمریکا

یک گزارش از افزایش تیراندازی‌های مرگبار در مدارس آمریکا خبر می‌دهد.

به گزارش مشرق، تیراندازی مرگبار در منطقه آکسفورد، در ایالت میشینگان آمریکا، نشان دهنده یک روند افزایشی در موضوع تیراندازی‌های مرگبار در مدارس آمریکاست.

به گزارش «نیویورک تایمز»، در اوایل همه گیری ویروس کرونا، حوادث تیراندازی در مدارس آمریکا تا حدودی روند کاهشی به خود گرفته بود.

این در حالی است که در سال ۲۰۲۱ تاکنون ۲۸ مورد تیراندازی در مدارس آمریکا رخ داده است که به جراحت یا مرگ منجر شده است؛ تنها ۲۰ مورد از آن‌ها از اول آگوست تاکنون گزارش شده است.

در سال جاری میلادی حداقل ۹ نفر بر اثر تیراندازی در مدارس آمریکا، از جمله ۲ نفر که توسط افسران پلیس هدف گلوله قرار گرفتند، کشته شده‌اند.

تیراندازی در مدارس آمریکا به روش‌های مختلف توسط سازمان‌های مختلف محاسبه می‌شود، اما روند مشابه است.

«اوری تاون فور گان سیفتی»، یک گروه حامی کنترل اسلحه که از گزارش‌های خبری برای ردیابی شلیک گلوله در یا داخل املاک مدارس آمریکا استفاده می‌کند، ۱۳۸ حادثه از این نوع را در سال ۲۰۲۱ تا اواسط نوامبر ضبط کرده است.

«نوآ لوین»، سخنگوی این گروه، می‌گوید که ۳۲ مورد تیراندازی در محوطه مدارس در ماه سپتامبر و ۳۲ مورد دیگر در ماه اکتبر گزارش شده است که بیشترین تعداد در یک ماه از زمان شروع شمارش توسط این گروه در سال ۲۰۱۳ است.

ماه گذشته در جریان تیراندازی در دبیرستانی در آرلینگتون تگزاس، ۴ نفر زخمی شدند.

بایگانی خشونت با اسلحه در آمریکا که تیراندازی جمعی را به عنوان حادثه‌ای تعریف می‌کند، در سال ۲۰۲۰ تعداد ۶۱۱ تیراندازی از این دست را در مقایسه با ۴۱۷ مورد در سال قبل از آن گزارش کرد.

این گروه می‌گوید که بر اثر این حوادث در سال ۲۰۲۱ تاکنون دستکم ۶۵۰ نفر کشته شده‌اند.

منبع: میزان