شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد؛

ارسال اسامی نامزدهای پیروز انتخابات برای دادگاه فدرال عراق

ارسال اسامی نامزدهای پیروز انتخابات برای دادگاه فدرال عراق

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد که اسامی نامزدهای پیروز در انتخابات عراق به دادگاه فدرال این کشور فرستاده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد که اسامی نامزدهای پیروز در انتخابات عراق به دادگاه فدرال این کشور فرستاده شده است.

این کمیساریا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اسامی نامزدهای پیروز در انتخابات این کشور برای برای دادگاه فدرال ارسال کرده است.

روز گذشته کمیساریای عالی انتخابات عراق نتایج نهایی انتخابات این کشور را اعلام کرده بود.

از سوی دیگر ابو میثاق المساری عضو ائتلاف فتح عراق به ریاست هادی العامری تاکید کرد که گفتگوها با فراکسیون های دیگر تا زمان صدور رای دادگاه فدرال درباره اعتراضات مطرح شده در خصوص انتخابات پیشرفتی نخواهد داشت.

المساری گفت که دادگاه فدرال پیش از تأیید نتایج انتخابات، رأی سرنوشت‌سازی صادر خواهد کرد که انتظار می‌رود این رأی مربوط به بازشماری دستی باشد نه برگزاری مجدد انتخابات آنگونه که برخی‌ها از آن سخن می‌گویند.

وی تصریح کرد که دیدار «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی با «برهم صالح» رئیس جمهور عراق نیز تأیید کننده این سخن ماست که بزودی دادگاه فدرال رأی صادر خواهد کرد و به همه نتایجی که دیروز اعلام شد، پایان خواهد داد.

این عضو ائتلاف الفتح همچنین گفت که دفاتر سیاسی فراکسیون‌های کمیته هماهنگی شیعیان (الإطار التنسیقی) و دیگر فراکسیون‌ها همچنان به نشست‌های روزمره خود ادامه می‌دهند و نظر فراکسیون‌های مختلف را می‌شنوند اما تا زمان صدور رأی نهایی دادگاه فدرال درباره نتایج انتخابات، گفتگوی جدی نخواهیم داشت.