شهر خبر

در آستانه سفر ماکرون به ریاض رخ می دهد؛

رایزنی گسترده میقاتی با قرداحی و مخالفان استعفای این وزیر

رایزنی گسترده میقاتی با قرداحی و مخالفان استعفای این وزیر

منابع لبنانی رایزنی گسترده میقاتی با قرداحی و مخالفان استعفای وزیر اطلاع رسانی لبنان در آستانه سفر رئیس جمهوری فرانسه به ریاض پرده برداشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الاخبار لبنان نوشت: نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان تماس با جرج قرداحی وزیر اطلاع رسانی و احزابی که مخالف استعفای او هستند را تشدید کرده است و تشدید تماس های او در این زمینه به این دلیل است که پرونده لبنان در برنامه دیدارهای امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در ریاض قرار بگیرد.

این رسانی لبنانی آورده است: در همین راستا فرانسوی ها در حال فشار بر قرداحی برای استعفا هستند تا در ریاض اهرمی برای گفتگو با عربستانی ها در پرونده لبنان در دست داشته باشند.

براساس اطلاعات این روزنامه، میقاتی گفته است که فرانسوی ها به او خبر داده اند که عدم استعفای وزیر اطلاع رسانی پیش از چهارم دسامبر به این معناست که لبنان در برنامه دیدارهای ماکرون در ریاض قرار نخواهد گرفت.

الاخبار تاکید کرد: میقاتی در همین راستا با نبیه بری رئیس پارلمان، حزب الله و سلیمان فرنجیه و همچنین قرداحی گفتگو کرده است؛ زیرا قرداحی همچنان استعفا را نمی پذیرد و معتقد است که هیچ تضمینی وجود ندارد که استعفای او راه حل باشد علی الخصوص اینکه اظهارات مقامات سعودی فراتر از اظهارات وزیر اطلاع رسانی است و به مشکل این کشور با حزب الله مربوط می شود.

گفتنی است جرج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان چندی قبل از تصدی این پست در اظهاراتی گفته بود که جنگ یمن جنگ پوچی است و تعدی به یمن باید فورا متوقف شود.