شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#گذرنامه#مشهد#زاهدان

۵ هزار گذرنامه برای مهاجرین افغانستانی در ایران ارسال شد


۵ هزار گذرنامه برای مهاجرین افغانستانی در ایران ارسال شد

ریاست امور کنسولی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که پنج هزار جلد گذرنامه برای مهاجرین افغانستانی در تهران، مشهد و زاهدان ارسال شده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ریاست امور کنسولی وزارت خارجه طالبان امروز (چهارشنبه 10 آذر) اعلام کرد که پنج هزار جلد گذرنامه که توسط سفارت و نمایندگی‌های سیاسی طالبان در ایران درخواست شده بود، برای توزیع به مهاجرین افغانستانی در تهران، مشهد و زاهدان ارسال شده است.

بیانیه می‌افزاید که این گذرنامه‌ها در مرکز پشتیبانی ریاست امور کنسولی طالبان چاپ شده و با همکاری ریاست آرشیو دیپلماتیک، به سفارت افغانستان در تهران ارسال گردیده تا به متقاضیان توزیع گردد.

به گزارش «آوا»، در ادامه بیانیه آمده است که ریاست امور کنسولی طالبان در هماهنگی با سایر نهادهای مربوط تلاش می‌کند تا روند توزیع گذرنامه را برای اتباع افغانستانی مقیم ایران و سایر کشورها تسریع کند.

پیش از این «عالم گل حقانی» سرپرست ریاست اداره گذرنامه طالبان با رد گزارش‌ها درباره توقف روند توزیع گذرنامه با لوگوی نظام سابق افغانستان گفته بود: هنوز نزدیک به 900 هزار جلد گذرنامه با لوگوی جمهوریت داریم، 600 هزار جلد دیگر چاپ شده و آماده انتقال به انبار است و 1 میلیون جلد دیگر نیز آماده چاپ است.

وی افزود که طالبان پس از توزیع این 2.5 میلیون جلد گذرنامه موجود تصمیم می‌گیرد که چه تغییری در گذرنامه‌ها ایجاد شود.

انتهای پیام/.