شهر خبر

تحلیلگر عراقی:

آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق یک نقشه سیاسی ترسیم کرده است

آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق یک نقشه سیاسی ترسیم کرده است

یک تحلیلگر مسائل سیاسی عراق در سخنانی تصریح کرد: واشنگتن با نقش آفرینی در دستکاری نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق، نقشه سیاسی جدیدی را به منظور بقا در خاک این کشور ترسیم کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «کریم الخیکانی» تحلیلگر مسائل سیاسی عراق سخنانی را در خصوص نقش آفرینی ایالات متحده آمریکا در دستکاری نتایج انتخابات پارلمانی این کشور، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی گفت: آمریکایی ها از رهگذر نقش آفرینی در دستکاری نتایج انتخابات پارلمانی با همکاری طرف های داخلی و خارجی، یک نقشه سیاسی جدید را ترسیم کرده است. هدف از ترسیم این نقشه تداوم حضور نظامی در خاک عراق است.

این کارشناس عراقی گفت: احزاب و جریان های عراقی بی دلیل نسبت به نتایج انتخابات خشمگین نیستند. آنها ادله و شواهدی در اختیار دارند که نشان می دهد در انتخابات پارلمانی زودهنگام تقلبی رخ داده است.

پیشتر «محمد الشبکی» عضو ائتلاف «فتح» عراق گفته بود: ما به بیانیه اخیر کمیساریای عالی انتخابات مبنی بر مطابقت کامل نتایج شمارش دستی و الکترونیکی آراء اعتراض داریم. این عضو ائتلاف فتح در ادامه سخنان خود در این زمینه اظهار داشت که این ائتلاف به منظور اثبات تقلب در انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور، اسناد جدیدی را به دادگاه فدرال ارائه کرده است.

چندی پیش کمیساریای عالی انتخابات اعلام کرده بود که نتایج شمارش دستی و الکترونیکی آراء انتخابات پارلمانی با یکدیگر مطابقت کامل دارند. پلاسخارت نیز در مواضعی مداخله جویانه خواستار به رسمیت شناختن نتایج انتخابات توسط احزاب عراقی شده بود.

در همین ارتباط، هادی العامری رهبر ائتلاف فتح عراق گفته بود: اقدامات «پلاسخارت» فرستاده سازمان ملل در امور عراق و صحبت‌های او درباره انتخابات باعث شده است که اعتماد ما به این نهاد دچار تزلزل شود. پلاسخارت به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی رئیس کمیساریای عالی انتخابات عراق است!