به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «علیرضا سلیمی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همزمان با روز مجلس شورای اسلامی، درباره مذاکرات وین تاکید کرد: هدف از مذاکرات لغو تحریم هاست.

وی درباره سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران گفت: گروسی به عنوان عامل وزارت خارجه آمریکا به ایران سفر کرد و نظر او نظارت فنی نیست بلکه یک سری نظرات سیاسی ارائه داده است.

«علیرضا سلیمی» در بخش دیگری از این گفت و گو درباره اقدامات صورت گرفته برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور گفت: مجلس بحث ایرانیان خارج از کشور را به عنوان یک موضوع مهم تبدیل به گفتمان کرده است و برای حل مشکلات بازگشت آنها به ایران نشست‌ های مختلف با مسئولین انجام شده، این موضوع به عنوان یک مسئله جدی کشور در دستور کار قرار گرفته است و رئیس‌ جمهور، رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس همه به دنبال این هستند که این مسئله را سامان بدهند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره جذب نخبگان و تشویق آنها به ماندن و فعالیت در کشور نیز گفت: برای ترغیب نخبگان قانون هایی تصویب و تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

علیرضا سلیمی با تاکید بر اینکه امکان جذب نخبگان به عنوان هیئت علمی در دانشگاه ها وجود دارد، افزود: در حال حاضر بالای 200 نفر از افراد فوق العاده برجسته و نخبگان تراز اول دنیا از همین طریق به کشور بازگشته اند و تسهیلات در اختیار آنها قرار گرفته است. 

انتهای پیام//