شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#افغانستان#گمرک#طالبان

طالبان: فعالیت گمرک افغانستان با ایران ۲۴ ساعته می‌شود


طالبان: فعالیت گمرک افغانستان با ایران ۲۴ ساعته می‌شود

طالبان اعلام کرد که برای تسهیل تجارت و امور گمرکی ساعات کاری گمرک افغانستان با ایران افزایش می‌یابد و در صورت امکان ۲۴ ساعته خواهد شد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «انعام‌الله سمنگانی» معاون سخنگوی طالبان اعلام کرد که در جلسه کمیسیون اقتصادی طالبان تصمیم گرفته شد تا برای تسهیل تجارت و تسریع امور گمرکی ساعات کاری گمرک‌های افغانستان با ایران و ازبکستان افزایش یابد و در صورت امکان 24 ساعته شود.

وی با اظهار اینکه تصمیم مذکور براساس درخواست ایران و ازبکستان برای افزایش ساعات کاری گمرکات مرزی با افغانستان اتخاذ شد، افزود: توافقات کمیته‌های مشترک ایران و افغانستان درباره چگونگی همکاری‌های دوجانبه نیز توسط هیئت اقتصادی مورد بحث قرار گرفت.

به گفته سمنگانی، ریاست این نشست را «عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر طالبان به عهده داشت و در آن درباره قانونمندسازی اداره استاندارد و واردات اقلام وارداتی بویژه نفت و گاز و همچنین جلوگیری از واردات مواد بی‌کیفیت به افغانستان تصمیم گرفته شد.

در این نشست تکمیل کار سدهای  شاه و عروس و کمال خان، تامین شفافیت در روند اجرای مجوز تجاری برای تاجران، فعال نمودن دوباره کمیته تعرفه و تنظیم بهتر تعرفه فصلی بررسی شد.

گفتنی است که در سفر ماه گذشته «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه ایران در امور افغانستان به کابل و دیدار با طالبان، دو طرف برای ایجاد کمیته‌های 7 گانه مشترک همکاری بین ایران و افغانستان توافق کردند.

انتهای پیام/.