به گزارش برنا؛ جلسه هم‌اندیشی دکتر اسماعیل احمدی سرپرست حوزه وزارتی و امور ایثارگران امروز با فرزندان معزز جانباز و خواهر و برادران ارجمند شهدا در محل وزارتخانه برگزار شد.

در این نشست که درخصوص بررسی مشکلات و هم‌اندیشی برای رفع موانع فرزندان جانباز و خواهر و برادران ارجمند شهدا برگزار شده بود مشاور وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان و دفتر امور ایثارگران اظهار داشت: قصد ما این است که ریل‌گذاری مناسب در حوزه ایثارگران وزارتخانه انجام شود و با برگزاری برنامه‌های مختلف برای جامعه ایثارگران سرمنشا خیر و برکت برای همه دوستان باشیم.

دکتر احمدی با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات هم‌اندیشی خاطرنشان کرد: سعی ما این است که از نقطه نظرات همه بهره بگیریم که بتوانیم راهکارهای مناسبی برای کمک به دوستان جانباز و ایثارگر درنظر بگیریم. همچنین از جایگاهی که دارم استفاده خواهم کرد که به حوزه ایثارگران خدمت کنم. این جلسات همچنان ادامه خواهد داشت و در پایان جمع‌بندی‌ها به مقام عالی وزارت و همچنین معاونین ارجاع داده می‌شود که بهترین تصمیم گرفته شود.

وی گفت: مصوباتی که در این جلسات صورت می‌گیرد را به دو شکل موضوعی و زمانی پیگیری می‌کنیم تا در برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بتوانیم خواسته‌های همه عزیزان را به سرانجام برسانیم. سعی ما این است که مقام و جایگاه واقعی ایثارگران، شهدا، جانبازان و خانواده‌های این عزیزان را پاس بداریم و فضای صمیمانه بین ایثارگران ایجاد کنیم.

مشاور وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: جمع‌آوری خاطرات شفاهی جانبازان، ایثارگران و خانواده های آنها یکی از برنامه‌های ما در حوزه وزارت ورزش و جوانان خواهد بود. قصد داریم تمثال 17 شهید ارجمند را در وزارت ورزش و جوانان در دید عموم بگذاریم تا باعث ایجاد معنویت مضاعف در محیط وزارتخانه باشد. همچنین برگزاری جلسه خاطره‌گویی فرزاندان شهدا و ایثارگران از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.

وی خطاب به فرزندان جانباز و خواهر و برادران ارجمند شهدای حوزه وزارت خاطرنشان کرد: شما اصلی‌ترین روایتگران افتخارآفرینی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس هستید و تکلیف بیان ایثارگری همه عزیزان برعهده شما خواهد بود. نباید روایتگری را فراموش کنیم.

دکتر احمدی اظهار داشت: از همان ابتدا که در امور ایثارگران شروع به کار کردیم ایجاد یک هیات اندیشه‌ورز در دستور کار ما قرار گرفت و می‌خواهیم یک هیات هفت نفره متشکل از ایثارگران، جانبازان، آزاده‌ها و خانواده شهدا تشکیل دهیم که برنامه‌هایی ما به بهترین شکل پیگیری و اجرایی شود. اعتقاد داریم که خود ایثارگران باید این حوزه را اداره کنند. باید هنر استفاده از ظرفیت و امکاناتی که در اختیار داریم را داشته باشیم