شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آنلاین#مجلس#بانک مرکزی

درخواست فراکسیون اقتصاد دیجیتال برای حمایت از صرافی‌های آنلاین ایرانی

درخواست فراکسیون اقتصاد دیجیتال برای حمایت از صرافی‌های آنلاین ایرانی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بانک مرکزی می‌تواند بجای برخورد سلبی با پلتفرم‌های ایرانی رمزارز، عکس العمل هوشمندانه‌ای داشته باشد تا شرکت‌های فعال در این حوزه در چارچوب مشخصی فعالیت کنند.

به گزارش مشرق، مجتبی رضاخواه رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم اعطای درگاه‌ رسمی پرداخت به پلتفرم‌های داخلی رمزارز از سوی بانک مرکزی، اظهار داشت: مشخص نیست بانک مرکزی با چه هدفی این کار را انجام داده، اگر برای جلوگیری از کلاهبرداری و سواستفاده‌های مالی اینکار انجام شده، ما شرکت‌هایی داشتیم که حتی نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) اخذ کرده بودند و مرتکب کلاهبرداری شدند.

وی افزود: موضوع این است که این دستورالعمل بانک مرکزی آیا نکته مثبتی خواهد داشت یا خیر؟ اگر این اتفاق نمی افتاد، پس بانک مرکزی با چه هدفی این کار را دنبال می‌کند؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه اگر قرار بود با اجباری شدن اینماد شفافیت به دست بیاید و از کلاهبرداری و تخلف جلوگیری شود نباید شاهد اتفاقات ناگوار در گذشته بودیم، گفت: دستورالعملی که دچار باگ‌های متعدد اینچنینی است و مشکل خاصی را هم حل نمی کند پس طبیعتا اجرا کردنش هم باید با تأمل بیشتری اتفاق بیافتد.

رضاخواه با بیان اینکه انسداد درگاه‌های پرداخت پلتفرم‌های ایرانی رمزارز به زیرزمینی شدن فعالیت‌های این حوزه منجر خواهد شد، گفت: در دنیای امروز با برخورد سلبی نمی‌شود جلوی پدیده ها را گرفت و مجلس نیز با چنین برخوردهایی مخالف است.

رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس ادامه داد: حجم مبادلات مالی در این حوزه به گونه‌ای است که نمی‌توان با اقدامات این چنینی از آن جلوگیری کرد، بهترین اتفاق این است که ما چارچوب فعالیت این نوع شرکت‌ها را تعیین کنیم و نمی‌توانیم بگوییم چون چارچوبی تعیین نکرده‌ایم پس کسی فعالیت نکند.

وی در پایان تأکید کرد: به نظر من مسدودسازی درگاه پرداخت پلتفرم‌های داخلی رمزارز عکس‌العمل هوشمندانه‌ای از سوی بانک مرکزی نیست و بانک مرکزی می‌توانند بجای برخورد سلبی با موضوع، عکس العمل هوشمندانه‌ای داشته باشد تا شرکت‌های فعال در این حوزه در چارچوب مشخصی فعالیت کنند.

منبع: تسنیم