شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#جدید#کرونا

اولین فرد مبتلا به «امیکرون» در عربستان


اولین فرد مبتلا به «امیکرون» در عربستان

رسانه‌های سعودی از ابتلا یک نفر به سویه جدید کرونا « امیکرون» در عربستان خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،عربستان سعودی اولین فرد مبتلا به سویه جدید کرونا « امیکرون» را شناسایی کرد.

روسیا الیوم نوشت: یک منبع رسمی در وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد که یک مورد ابتلا به سویه جهش یافته  ویروس کرونا «امیکرون» شناسایی شد که این شهروند از یکی از کشورهای شمال آفریقا به عربستان آمده است.

این ویروس در حالی مشاهده شده است که وزارت کشور عربستان چند روز گذشته از توقف پروازها بین سعودی و هفت کشور دیگر آفریقایی خبر داد که به دلیل شیوع سویه امیکرون در این کشورها، اجرا می‌ شود. عربستان جمعه گذشته نیز تردد به هفت کشور آفریقایی را متوقف کرده بود.

یک مقام مسئول در وزارت کشور عربستان که به نام وی اشاره نشده، گفت که پروازها بین عربستان و کشورهای مالاوی، زامبیا، ماداگاسکار، آنگولا، سیشل و موریس و کومور با توجه به بخشنامه سابق درباره ممنوعیت موقتی ورود مسافران برخی از کشورها به عربستان به دلیل شیوع ویروس کرونا و نیز به دلیل پیگیری تحولات این ویروس و گزارش موسسات بهداشتی کشور درباره شیوع سویه جدید به نام امیکرون و رصد تردد برخی از مبتلایان به سویه جدید به کشورهای دیگر متوقف می‌شود.

طبق بخشنامه جدید وزارت کشور عربستان، ورود مسافران غیر تبعه این کشور از طریق پروازهای مستقیم یا غیرمستقیم کشورهای مزبور متوقف شده است. ورود مسافرانی که دستکم 14 روز در یکی از کشورهای مندرج در لیست سبز عربستان (کشورهایی که ورود مسافر از آنجا بلامانع است) سپری کنند، بلامانع است.

سویه جدید ویروس کرونا که ابتدا در برخی کشورهای آفریقایی مشاهده شده، نگرانیهای افزایش مبتلایان به این ویروس را تشدید کرده است. بسیاری از کشورهای اروپایی نیز تمامی پروازهای خود به آفریقا را ممنوع کرده‌اند.

انتهای پیام/