شهر خبر

نمایندگان مجلس با الگوگیری از شهید مدرس برای حل مشکلات مردم گام‌های مؤثرتری بردارند

مرکز مدیریت حوزه ­های علمیه به مناسبت ۱۰ آذر ماه سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس بیانیه‌ای صادر کرد و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست، برای حل مشکلات مردم گام‌های موثرتری بردارند.
خبرگزاری میزان - مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به مناسبت ۱۰ آذر ماه سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس بیانیه‌ای صادر کرد.

مقام معظم رهبری مدظله العالی: «مدرّس خصوصیت عمده‌اش این بود که هیچ عامل ارعاب و تهدید و تطمیع و فریبگری در او اثر نمی‌کرد. همان وقتی که علی‌الظّاهر فضا را بر ضدّ او آن‌چنان متشنّج کرده بودند که علیه‌ش شعار می‌دادند، او ایستاد و حرف خودش را زد. این خصوصیت یک نماینده خوب در مجلس است.» مورخ ۲۷/۱۱/۱۳۷۸‌

شهید آیت‌الله مدرّس رحمت‌الله علیه یکی از الگو‌های برجسته‌ تاریخ معاصر کشور ما و نمونه یک عالم مبارز و شجاع در راه استقلال ملت ایران و حفظ اسلام عزیز بود که در این مبارزه الهی به هیچ وجه از اهداف و عقاید حق خود دست نکشید و با ایراد سخنرانی‌های منطقی و صریح علیه استبداد رضا خان به روشن‌گری پرداخت. شهید آیت‌الله مدرس رحمه الله علیه تجسم عینی آیه شریفه «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ» (احزاب/۳۹) بود. او معتقد بود «وقتی شجاعت نباشد، عقیده، عملی نخواهد شد.»

روح بزرگ مدرّس رحمه الله علیه، مناعت طبع و بی اعتنایی او به دنیای فانی و زودگذر از او انسانی وارسته‌ای ساخت و همین ویژگی سبب شد تا در اوج قدرت و محبوبیت دست از زندگی ساده و بی آلایش خود بر ندارد و تهدید و تطمیع او را از گام نهادن در مسیر حق منصرف نکند که سرانجام دولت استبداد مجبور شد او را در اوج غربت و عظمت در کاشمر به شهادت برساند.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ضمن گرامیداشت روز ۱۰ آذر ماه یاد و خاطره شهید آیت الله مدرس رحمت‌الله علیه و تبریک و تهنیت روز مجلس شورای اسلامی به همه مردم شریف ایران اسلامی به‌ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از همه آنان خواستار است با اتکاء به قدرت لایزال الهی و پیروی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری مدظله العالی شخصیت بی نظیر مرحوم آیت الله مدرس رحمة الله علیه را الگوی خود قرار داده و با حرکت انقلابی و خردمندانه، تلاش بی وقفه، استخراج قوانین جامع و تمدن ساز از متن قرآن و احادیث، کارآمدی و مردمی بودن در مسیر حل مشکلات مردم گام‌های موثرتری بردارند و با هوشیاری هرچه بیشتر توطئه‌های استکبار جهانی را در داخل و خارج کشور خنثی نمایند.

  • برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری دولت در عرصه دیپلماسی اقتصادی؛ نیاز امروز کشور
  •  
    انتهای پیام/