شهر خبر

طالبان: تحریم‌ها پایان یابد؛ دارایی‌های افغانستان بدون قید و شرط آزاد شود


طالبان: تحریم‌ها پایان یابد؛ دارایی‌های افغانستان بدون قید و شرط آزاد شود

سرپرست وزارت خارجه طالبان در دیدار با مقامات آمریکایی با تاکید بر پایان یافتن تحریم‌ها خواستار آزادسازی بدون قید و شرط دارایی‌های افغانستان شد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان در بیانیه‌ای نوشت که هیئت طالبان در دیدار 2 روز با «تام وست» نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان درباره مسایل سیاسی، انسانی، بهداشتی، آموزشی، امنیتی، رساندن کمک‌ها و همچنان فراهم نمودن تسهیلات لازم برای رساندن پول‌های بانکی و نقدی به افغانستان گفت‌وگو کردند.

بلخی افزود، «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان در این دیدار با تعهد از تامین امنیت در افغانستان و عدم استفاده از خاک این کشور برای تهدید علیه دیگر کشورها  خواستار «آزاد ساختن بی‌قید و شرط پول توقیف شده افغانستان و پایان دادن به فهرست‌های سیاه و تحریم‌ها شد».

در ادامه بیانیه آمده است که گروه‌های فنی آمریکا و طالبان نیز با هدف «پیشرفت» در مذاکرات نشست‌های جداگانه داشتند و دو طرف برای تداوم این نشست‌ها در آینده توافق کردند.

این درحالی است که وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرده که واشنگتن از «دسترسی نهادها و افراد تحریم شده به دارایی‌ها خودداری می‌کند».

پیش از این «مایکل مک‌کال» عضو ارشد جمهوریخواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا دارایی‌های توقیف شده افغانستان را تنها اهرم باقیمانده آمریکا برای تحت فشار قرار دادن طالبان خوانده بود.

انتهای پیام/.