شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن

در جدیدترین مواضع مطرح شد؛

قرداحی: حرف اشتباهی نزده‌ام/ لبنان با یک توطئه بزرگ مواجه است

قرداحی: حرف اشتباهی نزده‌ام/ لبنان با یک توطئه بزرگ مواجه است

وزیر اطلاع رسانی لبنان بار دیگر از اظهارات پیشین خود در خصوص لزوم پایان جنگ یمن دفاع کرد و گفت: حرف اشتباهی نزده ام و معتقدم که لبنان با یک توطئه بزرگ مواجه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان جدیدترین مواضع خود در خصوص تنش های ایجادشده در روابط میان بیروت و ریاض را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر اطلاع رسانی لبنان گفت: من حرف اشتباهی نزده ام و تنها خواستار پایان جنگ یمن شدم. آیا من گناهی مرتکب شده ام؟ قطعاً اینطور نیست. دولت لبنان از همان بدوِ تشکیل با کارشکنی های داخلی و خارجی مواجه شد.

وی افزود: برخی می گویند که این دولت، دولت حزب الله است اما قطعاً اینگونه نیست. دولت کنونی متعلق به تمام لبنان است. اگر جلسات دولت تشکیل نمی شود، من مسئول آن نیستم. حتی وزیر خارجه عربستان سعودی نیز صراحتاً اذعان کرد که مشکل ریاض با لبنان فراتر از اظهارات وزیر اطلاع رسانی این کشور است.

این مقام لبنانی افزود: اکثریت لبنانی ها نمی خواهند من از پست خود استعفا دهم. این درحالی است که برخی جریان های سیاسی و داخلی بر لزوم استعفایم تأکید دارند. من به دنبال پست و مقام نیستم اما بارها تأکید کرده ام که اگر استعفایم به حل و فصل کامل بحران میان لبنان و کشورهای خلیج فارس تبدیل شود، لحظه ای در ارائه استعفانامه درنگ نمی کنم.

وی عنوان کرد: امروز شاهد یک کمپین دیوانه وار علیه دولت لبنان هستیم. لبنان اکنون در معرض یک توطئه بزرگ قرار گرفته است که بعدها درباره آن بیشتر سخن خواهم گفت. اگر استعفای من باعث توقف این کمپین دیوانه وار شود، قطعاً چنین کاری خواهم کرد.