شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#رئیس مجلس
صحن علنی|

قالیباف خطاب به رئیسی: در این ۱۰۰ روز تلاش بسیار مجاهدانه‌ای داشتید

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انصافاً کار مربوط به کرونا، کاری کارستان بود، واقعاً این کاری بود که ما در یک دوره از ۷۰۰ تلفات در روز به ۷۰ نفر رسیدیم و این مجاهدت دولت و حمایت مجلس در تامین‌های اعتبار و همراهی، موثر واقع شد.

خبرگزاری میزان - محمدباقر قالیباف در جریان جلسه مشترک مجلس و دولت ضمن عرض خیر مقدم به رئیس جمهور و وزرای محترم دولت و اعضای محترم هیئت دولت سیزدهم در مجلس، گفت: متشکریم که اعضای هئیت دولت دعوت ما را پذیرفتند و امروز مهمان ما در این جلسهِ بیش از دو ساعته هستند.

وی با اشاره به مصادف شدن این جلسه با روز مجلس و شهادت شهید سیدحسن مدرس بیان داشت: شهید مدرس، بزرگمردی عالم و روحانی بود، روحانی که بزرگترین ترس‌اش از خدا بود و چون ترس از خدا داشت هرگز چشم غره مستکبرین دنیا و رضاخان را بر نتابید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش های رئیس جمهور در یکصد روز گذشته خطاب به رئیس جمهور بیان داشت: شما - رئیس جمهور - تلاش بسیار مجاهدانه‌ای را در این یکصد روز گذشته داشتید و حتی پنجشنبه و جمعه‌ها را هم مشغول کار بودید.

وی با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور بیان داشت: یکی از ویژگی مردمی بودن  توجه به سفر‌های استانی است. بار‌ها همه ما به آن رسیدیم که نفس سفر و در بین مردم بودند و درد دل مردم را شنیدن خودش نعمت بزرگی است که میز‌های کاری و مسئولیت‌ها نباید ما را از مردم غافل نکند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اقدامات دولت در زمینه مقابله با کرونا بیان داشت: انصافاً کار مربوط به کرونا، کاری کارستان بود، واقعاً این کاری بود که ما در یک دوره از ۷۰۰ تلفات در روز به ۷۰ نفر رسیدیم و این مجاهدت دولت و حمایت مجلس در تامین‌های اعتبار و همراهی، موثر واقع شد.

وی تاکید کرد: انشالله ما مطمئنم جنابعالی در حوزه سیاست خارجی و در حوزه بحث تحریم با تلاشی که انشاءالله خواهید کرد، امیدوارم هم با مذاکره خوب و عزتمندانه و هم با توافق خوب و عادلانه حقوق این ملت گرفته شود و این تحریم ظالمانه از این ملت عزیز برداشته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: آقای رئیس جمهور و همکاران عزیز، رابطه دولت و مجلس در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم باید برای آیندگان ماندگار و مثال‌زدنی شود.
 
وی با بیان اینکه بدون شک همکاری ما یک همکاری مسئولانه است، اظهارداشت: مجلس حامی دولت است و حتماً مجلس ناظر دلسوز دولت و یکایک وزرای عزیز هست. مجلس خود را یار و یاور یکایک اعضای هیئت دولت و در راس آن رئیس‌جمهور می‌داند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروز فلسفه وجودی یکایک ما رفع دغدغه مردم است لذا اگر دغدغه مردم را نداشته باشیم  هم به خودمان ظلم کردیم و هم به ملت، دین، انقلاب، و شهدایی که جان دادند، ظلم کرده‌ایم.
 
وی تاکید کرد: مطمئن هستم که دولت هم برای تعیین اولویت‌های واقعی مردم، اولویت‌هایی که امروز مردم به واسطه آن له می‌شوند و ولی مقتدرانه در دنیا ایستاده‌اند، توجه دارد.
 
وی با بیان اینکه مطمئن هستیم دولت به نظرات کارشناسی نمایندگان که در بطن مردم هستند، توجه دارد، بیان داشت: دولتمردان باید نمایندگان را کارشناسان و امین خود بدانند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای قانون، مورد انتظار مجلس است، بیان داشت: همچنین موضوعات مهمی در حوزه‌هایی مثل بورس، معیشت، اشتغال، مسکن باید مدنظر قرار گیرد.
 
قالیباف در ادامه بیان داشت: جناب آقای رئیسی و وزرای محترم بدانید که بنده و همه همکارانمان در کمک به تحقق این خواسته‌های مردم از هیچ چیز دریغ نمی‌کنیم و می‌دانیم که این مسئولیت و این تحقیق قانون بارش بر دوش اعضای هیئت دولت و جنابعالی است.
 
وی ادامه داد: من بار‌ها این نکته را تاکید کردم که اگر هماهنگی دولت و مجلس و همدلی دولت و مجلس منجر به هم افزایی و کارآمدی برای حل مشکل مردم نشود هیچ ارزشی ندارد؛ ما امروز محکوم به این هستیم که کارآمدی دین در اداره جامعه را نشان دهیم و چون این بار بر دوش دولت است پس ما هم همراه و همکار دولت هستیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در تصمیاتمان نگاهی به جلو داشته باشیم،بیان داشت:باید امروز بیشترین وقتمان را برروی این بگذاریم که چگونه می‌خواهیم به جلو حرکت کنیم و از مرور گذشته پرهیز کنیم.
 
وی با بیان اینکه ما باید تحلیل روندی از آینده داشته باشیم، تاکید کرد: وگرنه بحث اصلاح ساختار بودجه موضوع امروز و دیروز نیست و ساختار بودجه از قبل از انقلاب دچار مشکل بوده و همه دولت‌های بعد از انقلاب هم نیتشان این بوده که این مسئله را حل کنند و اگر ما این مسیر را ادامه دهیم همینطور مشکلات ادامه پیدا می‌کند.
 
ادامه دارد ...