به گزارش برنا؛ جواد مهرگان در گفت وگو با روابط عمومی فدراسیون والیبال درباره گزینه نخست هدایت تیم ملی والیبال زنان ایران، افزود: به نظر می‌رسد که این مربی ایتالیایی ویژگی‌های زیادی دارد که سابقه کار با مربیان بزرگ جهان از جمله آنان است.

وی با اشاره به دیگر شاخص‌های رزومه کاری کمپدلی، تصریح کرد: این مربی با تیم‌های پایه کار کرده و با فلسفه کاری خولیو ولاسکو و نوع نگرش او نیز آشناست.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون والیبال گفت: از آن‌جا که این مربی به عنوان یک مدرس والیبال رزومه خوبی دارد، فکر می‌کنم از نظر روحیات و نوع تمرین‌دهی بتوانند به تیم ملی زنان ایران کمک کند.

وی افزود: ایتالیایی‌ها مربیانی تاکتیک محور هستند و با این حساب فکر می‌کنم کمپدلی می‌تواند نگرش تاکتیکی بهتری به تیم ملی بانوان ایران تزریق کند.

مهرگان گفت: کمپدلی شناخت زیادی از والیبال زنان آسیا و شاید تیم ملی ایران ندارد. به همین دلیل معتقدم در کنار او باید علاوه بر حضور یک مربی جوان، دست کم از حضور یک مربی باتجربه ایرانی هم استفاده شود تا مشاوره‌های صادقانه‌ای به او ارائه شود.

مشاور فنی سابق تیم ملی والیبال زنان در پایان گفت: در مجموع به حضور او در ایران خوش‌بین هستم چون از مکتب پیشرفته‌ای به ایران می‌آید و مطمئنا کمک می‌کند تا بانوان والیبالیست ایران در آسیا بدرخشند.

فدراسیون والیبال برای حرکت در مسیر دستیابی به آرمان‌های خود، مذاکرات برای جذب یک مربی زن که واجد شرایط حضور در ایران باشد، آغاز و با استفاده از امتیازات و طرح‌های توسعه فدراسیون جهانی اقدام به جذب یک مربی از مکتب والیبال اروپا کرده است.

در همین راستا، فدراسیون والیبال پس از مذاکرات متعدد و درخواست و بررسی رزومه و برنامه‌های گزینه‌های مختلف در نهایت با «الساندرا کمپدلی» از ایتالیا که به آله معروف است و ازسوی خولیو ولاسکو معرفی شده بود، به توافق اولیه رسید.

گزینه اصلی مربیگری تیم ملی زنان ایران دوم دی‌ماه برای دیدار با مسئولان فدراسیون، انجام مذاکرات نهایی و بازدید از امکانات والیبال ایران وارد تهران می‌شود.