شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تیم ملی#هندبال#لژیونر#بازیکنان

ظهرابی: با واژه لژیونر مخالف هستم/ باید تفکر جدیدی به تیم ملی هندبال القا شود


ظهرابی: با واژه لژیونر مخالف هستم/ باید تفکر جدیدی به تیم ملی هندبال القا شود

مری تیم ملی هندبال کشورمان گفت: باید تفکر جدیدی به تیم ملی القا شود تا انگیزه‌‌ای هم برای سایر بازیکنان باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسعود ظهرابی در خصوص شرایط آمادگی تیم ملی هندبال مردان و اعلام لیست 35 نفره بازیکنان از سوی سرمربی تیم ملی اظهار داشت: همه لژیونرها را رصد کردیم. علیرضا موسوی مصدومیت شدید در ناحیه کمر داشت و با سرمربی صحبت و اعلام کرد در زمان تعطیلی لیگ اروپا قصد دارد استراحت کند چون اگر ادامه دهد ممکن است آسیب دیدگی او شدید شود و به هندبالش آسیب بزند. سعید حیدری راد هم همین مشکلات را داشت. تمام بازی‌های بقیه لژیونرها هم توسط کادر فنی رصد می‌شد. من خودم بازی شاهو نصرتی و الله‌کرم استکی را پیگیری می‌کردم. در این زمان حتما باید لیست 35 نفره خود را اعلام می‌کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اینکه ما همواره در این سال‌ها لژیونرها را در مسابقات نصفه و نیمه در اختیار داشتیم، وقت پوست اندازی در تیم ملی و تمرکز روی داشته‌ها فرا رسیده است، گفت: من خودم با واژه لژیونر مخالف هستم و اینها همه بازیکنان تیم ملی هستند. اگر تیم ملی نبود اینها به این جایگاه نمی‌رسیدند و کجا دیده می‌شدند؟ این بازیکنان در تیم ملی و بازی ‌های برون مرزی دیده شدند. با انصاف باید بگوییم که همه  آنها استعداد هم داشتند و از خوب‌های هندبال ایران بودند ولی در این چند سال در کنار تیم ملی نبودند و دلیل آن هم این بود که زمان بازی‌های آسیا با اروپا متفاوت است و مسابقات آسیا در ایام IHF نیست و باشگاه‌ها بازیکنان را به سختی در اختیار تیم ملی ایران قرار می‌دهند. با نظر شما موافق هستم و باید تفکر جدیدی به تیم ملی القا شود تا انگیزه‌‌ای هم برای سایر بازیکنان باشد.

ظهرابی گفت: برخی بازیکنان مثل موسوی، استکی، صادقی و حیدری راد فشار زیادی را در باشگاه خود تحمل می‌کنند وقتی به تیم ملی می‌آیند این فشار مضاعف می‌شود آنها ممکن است در باشگاه خود 20 دقیقه استراحت کنند ولی در تیم ملی باید 60 دقیقه کامل بازی کنند و عمر ورزشی آنها تحت تاثیر این امر قرار می‌گیرد.  

مربی تیم ملی هندبال مردان در خصوص تورنمنت‌های آمادگی تیم ملی تصریح کرد: ما یک تورنمنت خوب در قطر داشتیم که هم دست‌مان برای رقبا رو‌ نشد و هم اینکه مشخص شد و فهمیدیم که آیا بازیکنان می‌توانند تفکر مانوئل را اجرا کنند یا نه. تورنمنت رومانی هم ظاهرا نهایی شده است. تیم ملی بوسنی هم تا کنون اعلام آمادگی کرده است. ما هرچقدر بیشتر بازی کنیم بهتر است و اشتباهات‌مان بر طرف می‌شود.

ظهرابی در پایان تاکید کرد: ما کار سختی در پیش داریم برخی بازیکنان تازه به تیم اضافه شدند و با تفکر یک مربی اروپایی آشنا نیستند. مربیان ما قبلا از کرواسی و بوسنی بودند که تفکرات هندبال قدرتی را اجرا می کردند اما الان تفکر هندبال اروپا است و تا این تفکر جا بیفتد کمی زمان لازم است. ما مسیر سختی را داریم و امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد.

 

انتهای پیام/