شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#واشنگتن#چین

مقام ارشد ارتش آمریکا:

واشنگتن در حال ارتقای فناوری‌های فراصوت است

واشنگتن در حال ارتقای فناوری‌های فراصوت است

یک مقام ارشد نیروی هوایی آمریکا در اظهاراتی مدعی شد که رقابتی تسلیحاتی بین آمریکا و چین بر سر توسعه و افزایش کیفیت تسلیحات فراصوت شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «فرانک کندال» مقام ارشد نیروی هوایی آمریکا گفت که این کشور و چین درگیر رقابتی تسلیحاتی در زمینه سلاح های فراصوت شده اند.

کندال در مصاحبه ای با رویترز در دفترش واقع در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در این باره گفت: رقابتی تسلیحاتی وجود دارد، نه لزوماً برای افزایش تعداد، بلکه برای افزایش کیفیت.

وی در ادامه مدعی شد: مدت نسبتاً زیادی است که این رقابت تسلیحاتی در جریان است. چینی ها به نحوی بسیار متهورانه و جسورانه مشغول آن بوده اند.

مقام ارشد مذکور در ادامه اظهاراتش افزود که در حالی که ارتش ایالات متحده بودجه خود را بر عراق و افغانستان متمرکز کرده، هیچ گونه توجه یا تمرکزی بر سلاح های فراصوت نداشته است.

وی گفت: این به این معنا نیست که ما هیچ کاری انجام نداده‌ایم، اما به اندازه کافی انجام نداده‌ایم.

پیشتر نیز ژنرال «دیوید تامپسون» معاون بخش عملیات های فضایی ارتش آمریکا طی سخنانی در همایش بین المللی امنیت در شهر «هالیفکس» در کانادا در این رابطه گفت: ما به اندازه چینی ها و یا روس ها در رابطه با برنامه های فراصوت، پیشرفته نیستیم.

موشک های فراصوت با سرعتی حداقل پنج برابر سرعت صوت پرواز می کنند، اما توانایی آنها برای سر خوردن روی جو در حالی که با چنین سرعت بالایی تغییر جهت می دهند، ردیابی و انهدام آنها را با رادارهای موجود عملاً غیرممکن می کند.

چندی پیش روسیه پرتاب موشک فراصوت «زیرکان» را از زیر دریایی هسته ای خود و قبل از آن نیز از ناوشکن های نیروی دریایی اش، با موفقیت آزمایش کرده بود.

این در حالی است که چین آزمایش هرگونه موشک فراصوت را تکذیب کرد و درپاسخ به ادعای رسانه ها و مقامات غربی گفت که آنچه در تابستان امسال مورد آزمایش قرار گرفته بود یک فضاپیما بوده و نه موشک.