شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق#نتایج#مخالفت#نتایج انتخابات

با صدور بیانیه ای صورت گرفت؛

مخالفت کمیته هماهنگی شیعیان با نتایج انتخابات پارلمانی عراق

مخالفت کمیته هماهنگی شیعیان با نتایج انتخابات پارلمانی عراق

کمیته هماهنگی شیعیان عراق با صدور بیانیه ای گفت که نتایج انتخابات پارلمانی اخیر این کشور را که از سوی کمیساریای انتخابات اعلام شد، قبول ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» اعلام کرد که نتایج انتخابات پارلمانی اخیر این کشور را که از سوی کمیساریای انتخابات عراق اعلام گردید، قبول ندارد.

این کمیته در بیانیه ای افزود: ما با نتایج انتخابات کاملاً مخالفیم چرا که واضح و روشن است و هیچ تردیدی نیست که کمیساریای انتخابات برخلاف خواست مردم عراق، نتایج انتخابات را از قبل تعیین کرده است.

این بیانیه ادامه داد: ما تاکید می کنیم که کمیساریای انتخابات و مراجع قضایی با پرونده اعتراضات به صورت جدی و طبق چارچوب های قانونی معمول برخورد نکردند. ادله ارائه شده از سوی گروه های سیاسی که اشتباهات کمیساریا را ثابت می کند برای شمارش دستی جامع آرا یا دست کم ایجاد تغییرات واضح در نتایج رای گیری کافی بوده است.

کمیته هماهنگی شیعیان عراق افزود: اشتباهات کمیساریا و تناقض در اظهارات و برگزاری رای گیری، تردیدها درباره موضوعات مختلف از جمله رای های باطله، مطابقت اثر انگشت و همچنین ملاحظات ناظران داخلی و بین المللی را ثابت می کند.

این کمیته گفت: مهمترین دلیل گزینشی بودن هیات قضایی انتخابات پذیرش شمار مشخصی از اعتراضات است در حالی که تمام اعتراضات طبق مقررات بوده است. لذا این تردید ایجاد می شود که این نهاد تحت فشارهای سیاسی داخلی و خارجی قرار دارد. ما مجدداً بر موضع ثابت خود در وقوع تقلب گسترده در نتایج رای گیری، مخالفت با نتایج کنونی و ادامه دعوی قضایی در دادگاه فدرال برای لغو نتایج انتخابات تاکید می کنیم.