شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#جدید#واکسن#کرونا#اومیکرون

تلاش اروپا برای مهار اومیکرون؛ از تشدید محدودیت ها تا اعمال طرح واکسیناسیون اجباری


تلاش اروپا برای مهار اومیکرون؛ از تشدید محدودیت ها تا اعمال طرح واکسیناسیون اجباری

در حالی که سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون همچنان در اروپا در حال گسترش است کشورهای این منطقه تلاش می‌کنند با راهکارهای مختلف از جمله تشدید محدودیت‌ها و اجباری کردن واکسن با این بحران جدید مقابله کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا همچنان چالشی حل نشده در اروپا در آستانه کریسمس باقی مانده و شیوع ویروس جهش یافته اومیکرون هم مشکلات در این اتحادیه را بیشتر کرده است.

سرعت بالای واکسینایون مرحله سوم در دستور کار دولت انگلیس

تازه ترین خبرها در این اتحادیه حاکی از آن است که انگلیس می خواهد تا اواخر ژانویه به همه شهروندان دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کند. این خبر را "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس امروز( سه شنبه) اعلام کرده و تاکید کرد: ما این هدف را مد نظر قرار داده ایم که تا پایان ژانویه به همه افراد واجد شرایط واکسن تقویتی را ارائه دهیم.

ایالت های آلمان هم مرتبا از ثبت موارد جدید آلودگی به اومیکرون خبر می دهند.

تقویت محدودیت ها برای افراد واکسینه نشده در دستور کار دولت آلمان

دولت و ایالات آلمان برای مبارزه با بحران کرونا درباره اقدامات سختگیرانه تر مانند محدودیت های ارتباطی بیشتر برای واکسینه نشده ها تصمیم گیری کرده اند. "استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان اعلام کرده که باید تا روز پنج شنبه درباره جزئیاتی در این باره کار شده و تصمیم گیری مشترکی گرفته شود.

ثبت بالاترین موارد ابتلای روزانه در فرانسه از ماه آوریل

فرانسه هم بالاترین موارد ابتلای روزانه از ماه آوریل را ثبت کرده است. وزیر بهداشت این کشور اعلام کرده که در 24 ساعت گذشته حدود 47 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند که بالاترین میزان ابتلای روزانه از 8 آوریل بوده است که تقریبا 85 هزار ابتلای روزانه در آن ثبت شده بود.

محدودیت ها در سوئیس تشدید می شود

سوئیس هم به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان و فشار بالا بر بیمارستان ها و شیوع اومیکرون اقدامات شدیدتری را در دستور کار قرار داده است.

درخواست صدر اعظم آینده آلمان برای اجباری شدن واکسیناسیون

اولاف شولتز، صدر اعظم آینده آلمان هم خواستاراجباری شدن واکسیناسیون در کشورش شده و رابرت هابک، رئیس حزب سبز از احزاب دولت ائتلافی آینده آلمان هم خواستار شروع فوری مقدمات برای اجرای واکسیناسیون اجباری عمومی شده است.

وی در این باره گفته است: البته واکسیناسیون اجباری تجاوزی گسترده به آزادی افراد خواهد بود، اما در نهایت از زندگی افراد و آزادی جامعه حمایت می کند. وی نرخ واکسیناسیون بالا را بهترین شانس دانست که در دراز مدت از در هم شکسته شدن سیستم بهداشت و سلامت جلوگیری کرده و جامعه را به یک زندگی نرمال می رساند.

تمایل شهروندان آلمانی برای اعمال قرنطینه

نتایج یک نظر سنجی هم نشان می دهد که تقریبا دو سوم شهروندان آلمانی با توجه به وخامت اوضاع کرونایی خواستار اعمال قرنطینه هستند.

این نظر سنجی که به سفارش آر تی ال و ان تی وی آلمان انجام شده نشان می دهد که 65 درصد شهروندان آلمانی اعمال قرنطینه را درست می دانند . 31 درصد مخالف این طرح هستند.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد موافقت با اجرای طرح واکسیناسیون اجباری در کشور هم افزایش پیدا کرده و 71 درصد خواستار اجرای آن هستند و 26 درصد با آن مخالفند. این نظر سنجی توسط موسسه فورسا انجام شده است.

تشدید اقدامات کرونایی در دستور کار نروژ

با توجه به شرایط وخیم و نگران کننده کرونایی نروژ هم اقدامات جدید و توصیه هایی را در مبارزه با گسترش این ویروس در دستور کار قرار داده است.

بیش از 42 مورد آلودگی به اومیکرون در اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا تا به حال 42 مورد ابتلا به اومیکرون را کشف کرده که در 10 کشور اروپایی شناسایی شده و 6 مورد مشکوک دیگر هم در دست بررسی است. این خبر را رئیس مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در اروپا اعلام کرده است.

اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در آلمان

چندین هزار نفر شب گذشته در اعتراضات از قبل اعلام نشده علیه اقدامات کرونایی در تورینگن آلمان شرکت کردند. این اعتراضات در مناطق مختلفی برگزار شد.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 45753 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که 427 مورد بیشتر از سه شنبه هفته پیش بوده است. 388 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

آژانس دارویی اروپا هم می خواهد در عرض دو هفته در این باره تحقیق کند که آیا واکسن های فعلی می توانند علیه اومیکرون موثر باشند. رئیس این نهاد اروپایی اعلام کرد که اگر نیاز به تولید واکسن جدید باشد تا 4 ماه طول خواهد کشید تا این واکسن احتمالی برای استفاده در اروپا تایید شود.

افراد واکسینه نشده بالای 60 سال در یونان جریمه می شوند

یونان هم اجباری شدن واکسن برای افراد بالای 60 سال را در دستور کار قرار داده و نخست وزیر این کشور اعلام کرده که یونانی های بالای 60 سال باید تا 16 ژانویه واکسینه شوند و کسانی که این کار را انجام ندهند باید ماهانه 100 یورو جریمه پرداخت کنند.

پارلمان یونان هم باید با این طرح موافقت کند. در یونان تا به حال واکسیناسیون برای کادر بهداشت و درمان و پرسنل خانه های سالمندان اجباری بوده است.

استفاده از ماسک در انگلیس دوباره اجباری می شود

انگلیس هم بعد از چندین ماه لغو محدودیت ها دوباره طرح استفاده اجباری از ماسک را در دستور کار قرار می دهد . با توجه به گسترش اومیکرون در این کشور در اکثر مناطق بریتانیا استفاده از ماسک در مغازه ها و وسایل نقلیه عمومی مجددا اجباری می شود.

پزشکان جهان هم از اتحادیه اروپا درخواست کرده اند فورا تمام اقدامات لازم برای تعلیق حق انحصاری واکسن و داروهای کرونا را انجام دهد. مدیر انجمن پزشکان جهان با اشاره به شیوع او میکرون درباره عواقب پیدایش گونه های جدید کرونا در شرایطی که بسیاری از مردم در کشورهای مختلف فقیر تر به واکسن دسترسی ندارند هشدار داده است.

انتهای پیام/