تلاش برای درمان طبیعی ایدز
درمان خود به خود بیماری ایدز پدیده به شدت عجیب و نادری است که برای دومین بار در تاریخ رخ داده است و حالا دانشمندان برای یافتن درمان قطعی این بیماری در حال بررسی شرایط بدنی زنی هستند که به تازگی به طور خود به خود از این بیماری خلاص و خوب شده است.

به گزارش علاج نیوز ،‌ انتشار خبر درمان طبیعی ایدز یک زن آرژانتینی بار دیگر دانشمندان را به تکاپو انداخته که به جای درمان دارویی این بیماری کشنده بر روی بدن کسانی متمرکز شوند که به طور طبیعی خوب شده اند. 

درمان خود به خود ایدز چگونه امکان پذیر است؟ هنوز پاسخ مشخصی برای این سوال وجود ندارد چون تعداد افرادی که در کل تاریخ جهان به طور طبیعی از شر این بیماری خلاص شده اند بسیار کم هستند، در واقع فقط دو نفر!

دومین بیمار در جهان که به طور طبیعی و بدون کمک دارو یا درمان های دیگر از بیماری HIV درمان شده است، در مورد اینکه چقدر از عاری بودن از ویروس سپاسگزار است صحبت می کند.

این زن ۳۰ ساله که محققان او را به نام “بیمار اسپرانزا” می‎نامند، توسط تیمی در بوئنوس آیرس و در موسسه راگون بیمارستان عمومی ماساچوست و هاروارد مورد مطالعه قرار گرفته است.محققان مواد ژنتیکی بیش از یک میلیارد سلول در بدن بیمار را تجزیه و تحلیل کردند و هیچ مدرکی دال بر بیماری ایدز مشاهده نکردند.

آنها معتقدند که این زن چیزی است که به عنوان “کنترل کننده نخبه” ویروس شناخته می شود. در واقع او یک بیمار نادر است که بدنش قادر به سرکوب ویروس است و هیچ نشانه ای از عفونت نشان نمی دهد.

او به شرط ناشناس ماندن از طریق ایمیل به ان بی سی نیوز به زبان اسپانیایی گفت: «من از سالم بودن لذت می برم.من خانواده سالمی دارم. من مجبور نیستم دارو مصرف کنم و طوری زندگی می کنم که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. این در حال حاضر یک امتیاز است.»

درمان طبیعی ایدز مطالعات نشان می دهد که حدود ۰٫۵ درصد از افراد آلوده به ایدز دارای پاسخ ایمنی منحصر به فرد قوی به ویروس هستند.

تخمین زده می شود که ۳۸ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به این بیماری باشند.

اگر دانشمندان بتوانند راز مقاومت این بیماران در برابر ایدز را شناسایی کنند، ممکن است بتوانند از آن برای درمان‌های جدید ویروس استفاده کنند که نسبت به گزینه‌های فعلی بیماران سخت‌تر است.

در حالی که همه گیری کووید-۱۹ بزرگترین بحران بهداشت عمومی جهانی در دو سال گذشته بوده است، بیماری ایدز همچنان میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد.

ایدز (ویروس نقص ایمنی انسانی) ویروسی است که به سیستم ایمنی بدن حمله می کند و در صورت عدم درمان می تواند منجر به سندرم نقص ایمنی اکتسابی (ایدز) شود.

در سراسر جهان، حدود ۳۸ میلیون نفر با HIV زندگی می کنند که بیش از دو سوم آنها در آفریقا زندگی می کنند.

اچ‌آی‌وی و یا همان ایدز به دلیل نحوه عملکرد این ویروس، یک بیماری چالش برانگیز برای درمان است.

در حال حاضر بهترین گزینه درمانی برای بیماران مبتلا به ایدز ترکیبی از داروهایی به نام درمان ضد رتروویروسی (یا ART) است که از تولید نسخه‌های بیشتر ویروس در بدن جلوگیری می‌کند.

این درمان می تواند به افراد مبتلا به ایدز کمک کند زندگی طولانی و سالمی داشته باشند. اما این بیماران به یک رژیم پزشکی روزانه وابسته هستند  که حفظ آن می تواند چالش برانگیز و پرهزینه باشد.

در نتیجه، دانشمندان در حال مطالعه بیمارانی هستند که به نظر می رسد سیستم ایمنی آنها به طور طبیعی در برابر HIV مقاومت می کند تا گزینه های درمانی جدید را شناسایی کنند.

اخبار داغ مرتبط: