شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زلزله#همدان

زلزله زنجان، شهرستان رزن در همدان را نیز لرزاند

کدخبر: 458391
علیمردان طالبی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اعلام کرد: وقوع دو زمین‌لرزه به بزرگی ۴.۵ و ۴.۱ ریشتر در استان زنجان، بخش‌هایی از شهرستان رزن در این استان را لرزاند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، عصر امروز(سه شنبه) ۲ زمین لرزه به بزرگی ۴.۵ و ۴.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین، شهر زرین رود از توابع شهرستان خدابنده در استان زنجان و در نزدیکی مرز استان های همدان و قزوین را لرزاند.

علیمردان طالبی شنبه شب افزود: این زلرله در بخشی از روستاهای شهرستان رزن از جمله "آرپه دره، "ملابداغ"و"چوپقلو" احساس شده است.

به گفته وی، براساس گزارش بخشدار و دهیاران، این زلزله هیچ خسارتی در استان همدان نداشته، با این وجود همه دستگاه های زیر مجموعه مدیریت بحران شهرستان رزن به حالت آماده باش درآمدند.

وی گفت: به طور میانگین سالانه ۳۴۰ زمین لرزه در استان همدان روی می دهد که حدود ۹۰ درصد آنها قدرتی کمتر از ۲.۵ ریشتر دارند به نحوی که مردم متوجه وقوع و لرزش آن نمی شود.

به گزارش ایرنا، طبق مطالعات پهنه بندی خطر، ۲ ناحیه واقع در مناطق شمالی و جنوبی استان همدان زلزله خیز است به نحوی که در منطقه جنوبی بخشی از شهرستان های ملایر و نهاوند بر روی گسل اصلی زاگرس قرار دارند.
همچنین گسل آوج واقع در استان قزوین مناطق و نواحی شمالی استان را تحت تاثیر قرار داده است اما خطر زلزله در مرکز و نواحی مرکزی استان همدان به ویژه شهر همدان به مراتب کمتر از سایر مناطق است.