شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#سوزوکی#تجهیزات

نسل جدید کراس اوور سوزوکی S-Cross با تجهیزات بیشتر معرفی شد + عکس

گروه خودروسازی ژاپنی سوزوکی در کشور ما بیشتر با خودروی شاسی‌بلند گرند ویتارا شناخته می‌شود. این کمپانی در زمینه تولید خودروهای کراس اوور و شاسی‌بلند تبحر خاصی دارد. تولید شاسی‌بلند های اقتصادی با پلتفرم نردبانی مثل همین گرند ویتارا از نمونه محصولات با کیفیت این شرکت است. شایان ذکر است که از دیگر محصولات این کمپانی ژاپنی که در بازار خودروی ایران هم وارد شد، سدان کیزاشی است که با اینکه در تعداد زیادی وارد بازار کشورمان نشد ولی جزو سدان های بسیار باکیفیت و قدرتمند در کلاس خود بود.

اخیراً سوزوکی نسل جدید کراس‌اوور S-Cross خود را رسماً معرفی کرد. S-Cross جدید با کاپوت برآمده، جلوپنجرهٔ بزرگ و چراغ‌های جلوی جدید با طراحی جذاب، خودروی باابهت‌تری به نظر می‌رسد.

Suzuki-S-Cross-2022-1024-17-767x575.webp
در این نسل همچنین از تریم‌های پلاستیکی بیشتری در قسمت‌های مختلف خودرو مثل دهانهٔ گلگیرها استفاده شده که هم حال و هوای آفرودی‌تری ایجاد کرده و هم خودرو را بزرگ‌تر از قبل جلوه می‌دهند هرچند که اعداد چیز دیگری میگویند زیرا طول ۴,۳۰۰ میلی‌متری S-Cross جدید هیچ افزایشی نسبت به قبل نداشته است.

بااین‌حال، سوزوکی وعده داده است که سرنشینان در داخل خودرو راحتی بیشتری خواهند داشت. علاوه بر این، سازندهٔ ژاپنی قصد دارد با نمایشگر لمسی ۹ اینچی جدید که در بالای داشبورد قرار گرفته و در تیپ بالا ردهٔ اولترا به اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز است، نظر خریداران را بیشتر جلب کند. تیپ اولترا که ۲۹,۸۰۰ پوند قیمت دارد، به ناوبری ماهواره‌ای، صندلی‌های چرمی و سانروف پانورامیک هم مجهز است.

Suzuki-S-Cross-2022-1600-1-767x575.webp
در تیپ موشن با قیمت ۲۵ هزار پوند، نمایشگر به ۷ اینچی تنزل پیدا می‌کند اما همچنان گرم‌کن صندلی‌ها، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای، چراغ‌های LED و ورود بدون کلید ارائه می‌شود. همهٔ تیپ‌ها از قابلیت تشخصی علائم ترافیکی، کروز کنترل تطبیقی و پایش نقاط کور نیز برخوردار هستند.

نسل جدید S-Cross با همان پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نسل قبلی ارائه می‌شود که از هاچ‌بک سوئیفت گرفته شده است و ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند در S-Cross جدید هنوز هم از پیشرانه‌های پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی خبری نیست اما مثل گذشته این خودرو به تکنولوژی هیبریدی خفیف ۴۸ ولت مجهز است تا گامی به سمت الکتریکی‌سازی برداشته باشد.

Suzuki-S-Cross-2022-1024-09-767x575.webp
برای انتقال نیروی این موتور گیربکس‌های دستی یا اتوماتیک قابل انتخاب است که هردو شش سرعته هستند و به‌صورت استاندارد نیرو را به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهند اما با پرداخت هزینهٔ اضافی می‌توان سامانهٔ چهارچرخ محرک با نشان Allgrip را سفارش داد؛ کشش بیشتر در نسخهٔ چهارچرخ محرک اما نمی‌تواند وزن اضافی آن‌را جبران کند زیرا این نسخه برای رسیدن از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۱۰.۲ ثانیه زمان نیاز دارد درحالی‌که نسخهٔ محرک جلو این کار را در ۹.۵ ثانیه انجام می‌دهد.

نسل جدید سوزوکی S-Cross در کارخانهٔ این شرکت در مجارستان در کنار مدل ویتارا تولید می‌شود. فروش این کراس‌اوور جدید ژاپنی در بازارهای اروپایی از کریسمس آغاز خواهد شد.

Suzuki-S-Cross-2022-1024-0c-767x575.webp