شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#انرژی

تصویب طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق در کمیسیون انرژی مجلس


تصویب طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق در کمیسیون انرژی مجلس

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از تصویب طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق در جلسه امروز این کمیسیون، خبر داد.

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار کرد: رسیدگی به طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سهامی توزیع نیروی برق شیراز در دستورکار جلسه عصر امروز اعضای کمیسیون قرار داشت.

وی افزود: طرح مذکور با حضور مدیرعامل شرکت توانیر و معاونت امور مجلس وزارت نیرو و آقای رحیمی مظفری نماینده متقاضی تحقیق و تفحص مورد ارزیابی قرار گرفت و مسئولان حاضر توضیحات خود را پیرامون محورهای طرح تفحص ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در نهایت در این جسه تحقیق و تفحص از این شرکت به تصویب اعضای کمیسیون رسید اما مقرر شد؛ فعلا به هیئت رئیسه جهت بررسی در جلسه علنی ارائه نشود و مهلت 10 روزه به مسئولان مربوطه داده شد تا درصورت اقناع نمایندگان درخواست کننده، تحقیق و تفحص پس گرفته شود در غیر این صورت روند قانونی سپری خواهد شد.

نخعی در تشریح محورهای طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سهامی توزیع نیروی برق شیراز  اظهار کرد: نحوه انتخاب پیمانکاران ، مدیریت نامناسب توزیع برق و قطعی‌های مکرر، خسارت به تاسیسات برق به‌دلیل کاهش غیرقانونی فرکانس برق و بررسی خسارات جهت جبران آن، بررسی میزان خسارات وارده به کشاورزان و صنعتگران با توجه به قطعی‌های مکرر و انتصابات  قومی و سیاسی و سلیقه‌ای از جمله محورهای تفحص از این شرکت است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در پایان با اشاره به دیگر دستورکار جلسه عصر امروز اعضای کمیسیون بیان کرد: دراین جلسه کارگروه مربوطه جمع‌بندی طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق را به صحن کمیسیون ارائه کرد که به رأی گذاشته شد و به تصویب اعضا رسید لذا طرح مذکور جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهد.

انتهای‌ پیام/