شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت بهداشت#بودجه ۱۴۰۰#ارز ترجیحی

بررسی آخرین وضعیت بودجه ۱۴۰۰ وزارت بهداشت

بررسی آخرین وضعیت بودجه 1400 وزارت بهداشت/ ارز ترجیحی دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت می‌شود

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از بررسی آخرین وضعیت بودجه ۱۴۰۰ وزارت بهداشت در این کمیسیون و توافق برای پرداخت ارز ترجیحی دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد.

به گزارش مشرق، سید جلیل میرمحمدی میبدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی از بررسی آخرین وضعیت اعتبارات تخصیص‌یافته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال جاری در نشست امروز کمیسیون بهداشت و درمان خبر داد و  اظهار داشت: بر اساس گزارش ارائه‌ شده، در بخش بودجه جاری که عمدتا صرف حقوق و مزایا می‌شود، تاکنون حدود ۸۲ درصد اعتبار مصوب تخصیص یافته که بیش از میزان انتظار بوده و قابل قبول است.

وی ادامه داد: در بخش اعتبارات ناشی از مالیات بر ارزش افزوده نیز از ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب، تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان به خزانه وصول شده و تا امروز ۲۴۰۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت تخصیص یافته که در این رابطه مسئولان سازمان برنامه و بودجه قول دادند، در اولین فرصت ۷۶۰۰ میلیارد تومان باقیمانده نیز به حساب وزارت بهداشت واریز شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در خصوص اعتبارات ناشی از مالیات بر سیگار و دخانیات نیز تاکنون ۱۹۰۰ میلیارد تومان درآمد وصول شده که البته چیزی از آن در اختیار وزارت بهداشت قرار نگرفته و در این رابطه نیز سازمان برنامه و بودجه متعهد شد، به سرعت اعتبار مصوب قانونی از این محل را هم تخصیص دهد.

میرمحمدی همچنین به بررسی ارز دارو و تجهیزات پزشکی در سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور و وزیر بهداشت در این خصوص مبنی بر کنترل قیمت دارو و تجهیزات پزشکی، قرار شد سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت در خصوص ۴ ماه باقیمانده از سال ارزیابی دقیقی داشته باشند و میزان ارز ترجیحی موردنیاز برای دارو و تجهیزات پزشکی را برآورد کنند.

وی ادامه داد: پس از برآورد میزان ارز مورد نیاز، بانک مرکزی در جلسه چند روز آینده با معاون اول رئیس جمهور موضوع را طرح می‌کند تا در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب شود و در ماه‌های پیش رو تخصیص یابد تا با مشکل گرانی دارو و تجهیزات پزشکی مواجه نشویم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین خاطرنشان کرد: امروز در خصوص حذف یا عدم حذف ارز ترجیحی دارو و تجهیزات پزشکی در بودجه سال ۱۴۰۱ صحبت نشد و تصمیم‌گیری در این خصوص به زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ موکول شد.

منبع: فارس