به گزارش  برنا و به نقل از فدراسیون نابینایان و کم بینایان علی اصغر هادیزاده اظهار کرد: کاروان ورزشی نابینایان و کم‌بینایان با ۵۱ نفر در ۳ رشته ورزشی دوومیدانی(۱۱ مرد و ۵ زن)، گلبال (۱۲ ورزشکار زن و مرد) و ۵ شناگر در بازی‌های پاراآسیایی جوانان شرکت خواهد کرد که البته از این تعداد تنها ۳۳ نفر آن را ورزشکاران تشکیل می‌دهند.

او گفت: در دوره قبل که این بازی‌ها در امارات برگزار شد در دوومیدانی موفق به کسب ۹ مدال طلا شدیم، در گلبال زنان عنوان نایب قهرمان و در مردان، سوم آسیا را به خود اختصاص دادیم. در این دوره سعی داریم با افزایش تعداد مدال‌های خود به جایگاه بهتری نسبت به دوره قبل دست پیدا کنیم.

مشاور عالی فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان در پاسخ به این پرسش که معیار انتخاب ورزشکاران اعزامی در این دوره بر چه اساسی بوده است، خاطرنشان کرد: معیار انتخاب ورزشکاران براساس سیاست مدال‌آوری بوده و تنها کسانی به این بازی‌ها اعزام می‌شوند که شانس زیادی برای کسب مدال داشته باشند.

هادیزاده در پاسخ به این پرسش که شرایط تیم ملی گلبال مردان در این دوره برای کسب عنوان قهرمانی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ افزود: در این دوره تیم ملی گلبال مردان نسبت به دوره قبل بهتر و آماده‌تر هستند، امیدوارم از رتبه سوم ارتقاء پیدا کنند.

وی هم‌چنین درباره دوومیدانی گفت: با جوان‌گرایی که در تیم دوومیدانی انجام شده، به جز ۲ نفر از بازیکنان که در بازی‌های پاراآسیایی جوانان دوره قبل حضور داشتند، بقیه ورزشکاران اعزامی جوان و برای نخستین‌بار راهی بازی‌های پاراآسیایی می‌شوند.

هادیزاده در پایان با اشاره به این که امیدوار به کسب جایگاه بهتری در این دوره نسبت به دوره قبل هستیم، گفت: کاروان ورزشی نابینایان و کم‌بینایان پس از حضور در بحرین به مدت سه روز کلاس‌بندی خواهند داشت، سپس مسابقات از روز پنج‌شنبه ۱۱ آذر آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. با توجه به آمادگی بالای بازیکنان، امیدواریم در این دوره به جایگاه بهتری نسبت به بازی‌های پاراآسیایی دوره قبل دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/