شهرخبر

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

درگذشت یک پیشکسوت موسیقی بختیاری در سن ۹۵ سالگی

درگذشت یک پیشکسوت موسیقی بختیاری در سن ۹۵ سالگی

علی فتحی‌پور از نوازندگان پیشکسوت موسیقی بختیاری در سن ۹۵ سالگی بر اثر ابتلا به بیماری ریوی دارفانی را وداع گفت.

یوسف قناتی فیلمساز که چندی پیش فیلم مستندی از درویش‌علی فتحی‌پور را تولید کرده در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام خبر درگذشت این استاد موسیقی گفت: متاسفانه درویش علی فتحی‌پور باسابقه‌ترین نوازنده کرنا بختیاری متولد شهر مسجد سلیمان در آستانه یک قرن زیستن روز شنبه ششم آذرماه بر اثر بیماری ریوی دار فانی در شهر اهواز را وداع گفت.

وی در متنی برای درگذشت این هنرمند نوشته است: از شنیدن خبر هجرانت بسیار دلگیر شدم، خیلی وقت بود که می‌خواستم به دیدارت بیایم. قرار بود که باهم سفری را به زادگاهت مسجدسلیمان داشته باشیم، اما افسوس که اجل مهلتت نداد. تو با تمام همکارانت فرق داشتی، چهره جذاب و نوای سازت چنان من را مجذوب کرد که باعث شد تمام سختی‌ها و کاستی‌ها را به جان بخرم تا بتوانم تصویر خوبی را از تو و سازت به ثبت برسانم. به تازگی فرید دغاغله تدوین گر سینما هم که در پروژه مستند درویش با او همکاری داشتم، جویای احوالت شد.

درویش فتحی‌پور نوازنده پیشکسوت موسیقی اصیل بختیاری بود که از سن هفت سالگی موسیقی را نزد پدرش آموخته بود. او نوازنده‌ای بسیار متبحر بود که در تاریخ این سرزمین ریشه داشت. درویش در جریان برگزاری رویدادهای مرتبط با پیروزی انقلاب اسلامی، ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، ساخت سد دز و چندین رویداد دیگر به اجرای موسیقی پرداخته بود. او کوله باری از تجربه و زیستن بود و نوای سازش همیشه روشنی بخش مراسم بختیاری. درویش میراث موسیقی‌ای را که سینه به سینه به او رسیده بود، حفظ کرد و به فرزندانش نیز آموخت.»