شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن#کرونا#امیکرون

رقابت واکسن های mRNA برای مقابله با کرونا امیکرون

رقابت واکسن های mRNA برای مقابله با کرونا امیکرون

همزمان با انتشار خبرهایی درباره از راه رسیدن نسخه جهش یافته جدید ویروس کرونا، رقابت شرکت‌های سازنده واکسن برای تولید واکسن‌های آر ان ای نابودگر آن آغاز شده است.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از نیواطلس، از جمله این شرکت‌ها می‌توان به فایزر و مدرنا اشاره کرد که هر دو در حال رقابت برای به‌روزرسانی واکسن‌های mRNA خود هستند.

در شرایطی که هنوز مشخص نیست واکسن‌های کووید -۱۹ فعلی تا چه اندازه از افراد در برابر گونه اومیکرون محافظت می‌کنند، سازندگان دارو در حال آماده‌سازی فرمول‌های جدید mRNA برای گونه‌های جدید ویروس کرونا هستند.

استفان بانسل، مدیرعامل مدرنا می‌گوید: «از ابتدا گفته بودیم در تلاشیم تا کرونا را شکست دهیم، ضروری است در هنگام تکامل ویروس، فعال باشیم. جهش‌های گونه اومیکرون نگران‌کننده هستند و برای چندین روز، ما با بیشترین سرعت ممکن در حال حرکت برای اجرای استراتژی خود برای رسیدگی به این موضوع بوده‌ایم.

بررسی‌های آزمایشگاهی ویروس اومیکرون به سرعت در برخی شرکت‌های واکسن سازی آغاز شده و محققان همچنین در حال بررسی این موضوع هستند که واکسن‌های قبلی mRNA تا چه حد بر روی اومیکرون مؤثر هستند. برای مقابله با این گونه از کرونا سه گزینه تزریق دوز تقویتی، تزریق دوزهای تقویتی ترکیبی چند ظرفیتی و تولید واکسنی کاملاً جدید مورد توجه قرار گرفته است.

شرکت آلمانی بی ون تک هم که اولین واکسن mRNA جهان را تولید کرده، در حال انجام آزمایش‌های آزمایشگاهی برای تعیین میزان مقاومت این نوع جدید در برابر واکسن فعلی کرونا است.
منبع: خبرگزاری مهر