شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#تحریم#دموکرات#جمهوریخواهان

با ۵۱ رای مخالف؛

سنا از تصویب بودجه نظامی آمریکا بازماند

سنا از تصویب بودجه نظامی آمریکا بازماند

جمهوریخواهان سنا در حالی به لایحه پیشنهادی بودجه پنتاگون رای منفی دادند که یکی از موارد اختلاف آنها با دموکرات ها، اعمال تحریم علیه روسیه به ویژه در پروژه گازی نورد استریم ۲ است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیل، سنای آمریکا در تصویب بودجه ۷۶۸ میلیارد دلاری پنتاگون ناکام ماند و به این ترتیب، این لایحه که با مخالفت جمهوریخواهان سنا مواجه است، به نسبت ۵۱ رای مخالفت به ۴۵ رای موافق، شکست خورد.

در این میان، پنج سناتور دموکرات ازجمله «الیزابت وارن» و «برنی سندرز» هم به ۴۶ سناتور جمهوریخواهی پیوستند که به این لایحه رای منفی دادند. این در حالی است که لایحه برای تصویب به ۶۰ رای موافق نیاز دارد.

اختلاف ها بر سر توافق درباره ۱۸ متمم است که شامل تحریم «نورد استریم ۲» پروژه انتقال گاز طبیعی از روسیه به آلمان می شود و از حمایت سناتور جمهوریخواه «تد کروز» برخوردار است. لایحه تصویب شده از سوی مجلس نمایندگان، تحریم نورد استریم ۲ را لحاظ کرده است. همچنین جمهوریخواهان سنا خواستار رای دادن به متمم هایی در حمایت از اوکراین یا علیه چین هستند.

گفته می شود که کاخ سفید در حال تبادل نظر با کنگره برای ارئه تحریم هایی علیه روسیه در صورت تشدید فشارها بر اوکراین است با این شرط که شرکای اروپایی را (که در بخش انرژی به مسکو وابسته هستند) چندان دلخور نکند. حتی گفته می شود که کاخ سفید چندان موافق تحریم نورد استریم ۲ نیست.

از سوی دیگر، کنگره قصد دارد دست کم تا روز چهارشنبه برای ممانعت از تعطیلی دولت فدرال، درباره تمدید بودجه سال گذشته رای گیری کند. اگر توافق حاصل شود؛ این بودجه احتمالاً تا اواسط ژانویه یا حتی اوایل ماه میلادی فوریه تمدید خواهد شد.