شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

تست کرونا اُمیکرون را نشان می‌دهد؟

پس از پدیدار شدن سویه جدید کرونا سوالاتی در مورد توانایی تست کرونا برای شناسایی جهش یافته جدید ویروس کرونا مطرح شده است.

به گزارش زنهار؛ سازمان جهانی بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد که  آزمایش‌های تشخیص کرونا در شناسایی کرونای جهش یافته نیز مؤثر هستند و  مطالعات به منظور سنجش اثربخشی سایر ابزار‌های مورد استفاده برای تشخیص عفونت این بیماری در حال انجام است.

از آغاز همه‌گیری کووید ۱۹ (از پایان سال ۲۰۱۹ تاکنون) بیش از ۵ میلیون نفر در سراسر جهان بر اثراین ویروس جان باختن و سازمان جهانی بهداشت روز جمعه جهش جدید این ویروس را «هشدارکننده» توصیف کرد.

این سازمان در بیانیه ای گفت: تست های PCR برای تشخیص ویروس، از جمله اُمیکرون ادامه دارد؛ از زمان ظهور جهش یافته «دلتا» تاکنون هیچ جهش یافته جدیدی در سراسر جهان چنین نگرانی ایجاد نکرده است و سازمان بهداشت جهانی هنوز نمی داند که آیا این جهش جدید راحت تر از سایر جهش یافته ها منتقل می شود یا خیر.

این سازمان توضیح داد که تعداد افرادی که آزمایش آن‌ها برای ویروس مثبت شده است در بخش هایی از قاره آفریقای جنوبی که تحت تأثیر این جهش قرار گرفته اند افزایش یافته است، اما مطالعات اپیدمیولوژیک برای درک اینکه آیا این به دلیل اُمیکرون است یا به دلیل عوامل دیگر در حال انجام است و هنوز مشخص نیست که آیا این سویه جدید باعث اشکال شدیدتر این بیماری می شود یا خیر.

سازمان جهانی بهداشت معتقد است داده های اولیه نشان دهنده افزایش نرخ بستری شدن در بیمارستان در آفریقای جنوبی است، اما این ممکن است به دلیل افزایش تعداد کلی افراد مبتلا باشد و  لزوما به دلیل اُمیکرون نیست.

این سازمان در حال حاضر اطلاعاتی در اختیار ندارد که نشان دهد علائم مرتبط با اُمیکرون با علائم ناشی از سایر جهش‌یافته‌ها متفاوت است، اما درک میزان شدت جهش یافته جدید چند روز تا چند هفته طول می‌کشد.