شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#جدید

رقبای خودروی جدید ام وی ام ایکس 22 پرو در بازار ایران کدامند؟

یکی از جدیدترین محصولات شرکت مدیران خودرو که اخیرا معرفی و رونمایی شد کراس اوور کوچک ام وی ام ایکس 22 پرو است.

شرکت مدیران خودرو مسئولیت مونتاژ، فروش و خدمات پس از فروش برخی از محصولات کمپانی چری چین را با دو برند MVM و CHERY در بازار ایران بر عهده دارد. این شرکت محصول جدیدی را معرفی کرده است که نسخه فیس لیفت ایکس 22 می باشد.

از تفاوت های ام وی ام x22 پرو با نسخه قبلی می توان به تغییرات بنیادین نمای جلوی خودرو و طراحی داشبورد و نیز بکارگیری موتور و گیربکس جدید در آن اشاره کرد. طراحان این خودرو نمای جلوی MVM X22 پرو را با نگاه به نسل جدید خودروهای هیوندای مانند سانتافه و کونا طراحی کرده اند تا این خودرو، شباهتی انکار نشدنی به این خودرو ها داشته باشد.

اما مهمترین تغییرات، مربوط به بخش فنی ام وی ام ایکس 22 پرو و موتور 3 سیلندر توربوشارژ جدید آن است، این پیشرانه توانایی تولید 102 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور را دارد تا MVM X22 Pro با وجود تعداد کمتر سیلندر ها و حجم کمتر موتور، توانای حرکتی بهتری از نسل گذشته خود داشته باشد، همچنین انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ های جلو نیز توسط گیربکس CVT 9 سرعته جدید چری انجام خواهد شد.

این خودرو توسط مدیران خودرو، 580 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. اگر نگاهی به بازار خودروی کشور داشته باشیم برای این خودرو رقبای مسقیم زیادی را نمی توانیم پیدا کنیم. در این رنج قیمتی یعنی حدود 550 تا 650 میلیون تومان در بازار خودروی کشورمان، محصولاتی همچون لیفان ایکس 70 با قیمت 640 میلیون تومان، پیکاپ کاپرا 2 با قیمت 625 میلیون تومان، سدان فردا 511 با قیمت 600 میلیون تومان، ساندرو استپ وی اتوماتیک با قیمت 595 میلیون تومان، چری آریزو 5 توربو مدل 99 با قیمت 580 میلیون تومان، چانگاه سی اس 35 با قیمت 550 میلیون تومان، جک اس 3 اتوماتیک با قیمت 540 میلیون تومان، سدان بسترن بی 30 با قیمت 580 میلیون تومان و ام وی ام ایکس 33 اتوماتیک اسپرت با قیمت 565 میلون تومان می توان اشاره کرد.

در بین کراس اوورها و شاسی بلند های موجود در بازار اگر بخواهیم رقیب مستقیمی برای این خودرو معرفی کنیم شاید بتوان از ساندرو استپ وی یا لیفان ایکس 70 نام برد. البته سطح امکانات و آپشن های این خودرو از دو رقیب نامبرده بیشتر می باشد.

به هر حال باید منتظر بمانیم تا این خودرو وارد بازار بشود و ببینیم چه استقبالی از آن صورت می گیرد و قیمت آن در بازار کمتر یا بیشتر از قیمت نمایندگی خواهد بود تا بتوانیم مقایسه درست تری داشته باشیم.